تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۹۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
تصویب 3 روستای هدف گردشگری در استان خوزستان
3 روستای هدف دیگر در کنار 3 روستای پایلوت استان به روستاهای هدف گردشگری اضافه شد
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: 3 روستای هدف دیگر در کنار 3 روستای پایلوت استان به روستاهای هدف گردشگری اضافه شد.

 خسرو نشان در جلسه کارگروه گردشگری میراث فرهنگی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: در کارگروه امروز طرح‌هایی را به کارگروه ارائه دادیم که از جمله  آنها طرح روستاهای هدف صنایع دستی است که به سه روستای استان یعنی روستای پامنار دزفول، روستای ده دز و ترکول حاجیوند که در کنار این‌ها که به صورت پایلوت هستند 3 روستای دیگر هم امروز در گارگروه به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی تصویب شدند.

وی افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده  هتل‌ها که اتحادیه هتل‌داران مطرح کرد در این کارگروه به بحث گذاشته شد؛ به کمیته تخصصی دیگری ارجاع شده است تا با نظر کارشناسانه و با حضور اداره مالیات استان بررسی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد:  در این کارگروه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری تنگه تکاب به تصویب رسید.

نشان در پایان اظهار کرد: با توجه به سایت ارزشمندی که در چاقا سفلی بهبهان وجود دارد و در بررسی‌ها و کاوش‌های جدید ارزش این منطقه بیش از پیش مشخص شده  این امر موجب شد تا یک پردیس گردشگری را در آن منطفه ایجاد کنیم و در واقع سایت موزه‌ای را در آنجا راه‌اندازی کنیم که این موضوع نیاز به اعتبارات کافی و همپچین زمان لازم است.

ایجاد اشتغال 6 ماه از طریق تامین امکانات گردشگری در خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: استان خوزستان در فصل‌های بهار و تابستان بیشترین حجم مسافران را دارد که این موضوع در بحث اقامت و تامین امکانات رفاهی و گردشگری می‌تواند مولد اشتغال در 6 ماه از سال باشد و این امر از جمله ظرفیت‌های موجود استان است.

امید حاجتی در جلسه کارگروه گردشگری میراث فرهنگی اظهار کرد:  ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان بسیار وسیع و گسترده هستند اما متاسفانه ساماندهی لازم در خصوص گسترش صنعت گردشگری در مناطق با ظرفیت بالا صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های قانونی در ارتباط با به ثبت رساندن روستاهای هدف گردشگری،  اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان موظف است تا سامان‌دهی مناسبی را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان در فصل‌های بهار  و تابستان بیشترین حجم مسافران را دارد که این موضوع در بحث اقامت و تامین امکانات رفاهی و گردشگری می‌تواند مولد اشتغال در 6 ماه سال باشد.

حاجتی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به سیاست برخی از استان‌های قطب گردشگری مبنی بر اینکه مسافران اجازه برپایی چادر‌های مسافرتی در سطح شهرها ندارند خاطر‌نشان کرد: بهتر است با توجه به این امر شهرداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان برای جذب و هدایت مسافران برای اقامت در هتل‌های استان از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: استان خوزستان با داشتن ظرفیت مناسب در بحث گردشگری می‌تواند مولد اشتغال در این زمینه باشد که با سیاست‌گذاری‌ها در دو بحث نظارت و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی  زمینه بهره‌مندی‌های لازم را ایجاد کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار