تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور فرهادی و نوریان،
کمیسیون آموزش حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد را بررسی کرد
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز خود که با حضور وزیر علوم و سرپرست دانشگاه آزاد برگزار شد، حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار داد.

میرحمایت میرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و نتایج به عمل آمده از این جلسه مقرر شد تا آن دسته از واحدهای دانشگاهی که دارای مقطع دکترا هستند رشته ارشد آنها برقرار باشد، همچنین واحدهای دانشگاهی که کارشناسی ارشد برگزار می‌کنند و فارغ‌التحصیل هم داشته‌اند فعال خواهند بود و همچنین سایر واحدهای دانشگاهی که دانشجوی ارشد پذیرش کرده اما هنوز فارغ‌التحصیل نداشته نیز بر اساس رشته تحصیلی با داشتن شرایط سه استادیار تمام وقت و دو استادیار نیمه وقت می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان کرد: با توجه به هماهنگی خوبی که بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد به نظر می‌رسد این مساله قابل حل است.

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ایسنا گفت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان وزارت علوم و دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد دو طرف روی بیش از ۱۷۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توافق کردند.

وی افزود: فرایند اجرایی این توافق به زودی و با سرعت انجام خواهد شد تا سردرگمی ها پایان یابد. البته این موضوع از  ابتدا هم راه حل مناسب از طریق گفت و گو داشت اما با فضاسازی برخی رسانه ها و سیاسی جلوه دادن این اختلاف نظر کار سخت شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن فضاسازی های انجام شده به این موضوع ورود و مشکل را حل کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار