تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۹۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خوزستان:
سوادآموزی پیشرفته‌تر و هوشمندتر می‌شود
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای موفق طرح سوادآموزی الکترونیک در استان، از برنامه‌ آموزش و پرورش برای هوشمند کردن سوادآموزی خبر داد و گفت: این طرح موجب آموزش عمیق‌تر و کاربردی‌تر اطلاعات به سوادآموزان شده است.

موسی شیخی اظهار کرد: طرح سوادآموزی الکترونیک از دی‌ماه گذشته در استان در حال اجرا است؛ هدف از اجرای این طرح ارتقا و بهبود کیفیت سوادآموزی، کسب سواد رسانه‌ای و تشویق سوادآموزان به تحصیل است. سوادآموزان با گوشی‌های هوشمند سروکار دارند و با رسانه‌های الکترونیک بیگانه نیستند. می‌خواستیم از این ظرفیت برای آموزش سواد و مهارت‌های اصلی زندگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سوادآموزی با تبلت از اولویت‌های سازمان سوادآموزی است، افزود: در این طرح سوادآموزان با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه آموزش می‌بینند. در واقع سوادآموزان با این نرم‌افزار علاوه بر آموزش مجدد، مفاهیمی را از طریق شکل و محتوا به‌طور عملی‌تر و کاربردی‌تر می‌آموزند. با اجرای این طرح به‌دنبال پیشرفته‌‌تر و هوشمند کردن سوادآموزی هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان در خصوص نتایج اجرای طرح سوادآموزی الکترونیک، گفت: قرار بود در صورت اجرای موفقیت‌آمیز طرح، به دیگر استان ‌ها نیز تعمیم داده شود؛ در حال حاضر این طرح برای حدود 24 نفر در حال اجرا است. نتایج خوب بوده است و تا پایان تیرماه نیز نتایج را اعلام خواهیم کرد.

شیخی با بیان اینکه در سال 95، 47 هزار و 125 نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، تصریح کرد: در سال 96 قصد داریم 68 هزار و 700 نفر را در دوره‌های سوادآموزی، دوره‌های مکمل و فوق برنامه (طرح خواندن با خانواده، مهارت‌آموزی، انشانویسی، مسابقات فرهنگی و حلقه‌های کتابخوانی) تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین امسال طرح آموزش رایانه به سوادآموزان در برنامه کاری ما قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم 100 نفر را نیز تحت پوشش این برنامه قرار دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار