تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۹۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند نکته مهم برای کنکوری‌ها قبل، حین و پس از آزمون
مسئول کارگروه کنکور اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در چند روز آینده نکاتی را برای استفاده بهینه داوطلبان از زمان باقی‌مانده و مدیریت شرایط در جلسه آزمون تشریح کرد.

کوروش دارابی در خصوص نکاتی برای داوطلبان کنکور سراسری در روزهای پایانی پیش از آزمون با بیان اینکه داوطلبان باید در این روزها به اطلاعیه‌هایی که از سوی سایت سازمان سنجش ارائه می‌شود حتماً توجه کنند، اظهار کرد: در این ایام داوطلبان باید نکاتی را که در گذشته در حین مطالعه یادداشت کرده‌اند، مطالعه کنند و برای مطالبی که تاکنون فرصت مطالعه آن‌ها را نداشته‌اند وقت نگذارند.
 
وی با اشاره به نکات مهم در شب پیش از آزمون، گفت: داوطلبان به هیچ‌وجه نباید شب پیش از کنکور از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنند و باید توجه کنند که حداقل هشت ساعت خوابِ خوب داشته باشند. برای روز آزمون نیز باید از شب قبل نسبت به وسایل نقلیه برنامه‌ریزی لازم را کرده و توجه کنند که در این روز تعداد کثیری از افراد به محل حوزه‌ها مراجعه می‌کنند که ممکن است ایجاد ترافیک کند؛ بنابراین بهتر است سعی شود که یک ساعت پیش از آزمون سر جلسه حضور پیدا کنند.

مسئول کارگروه کنکور اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: روز قبل از آزمون نباید غذاهای بیرونی صرف شود، بلکه بهتر است از غذای کم‌چرب پروتئینی مانند مرغ یا ماهی استفاده شود. صبحانه روز آزمون نیز بهتر است یک غذای پروتئینی کم‌چرب مانند نان، گردو و عسل باشد.
 
دارابی ادامه داد: داوطلبان نباید به شایعاتی که درباره سختی و دشواری سؤالات و ... مطرح می‌شود، توجه کنند. در جلسه آزمون نیز حتماً 2 مداد نرم، یک پاک‌کن، یک ظرف آب و میوه‌های خشک مانند کشمش و انجیر برای جلوگیری از ضعف احتمالی به همراه داشته باشند؛ همچنین همراه داشتن ساعت مچی لازم است و اگر به صورت دیجیتال باشد، بهتر خواهد بود.
 
وی گفت: مدت زمان پاسخگویی به دفترچه عمومی(دفترچه اول آزمون سراسری) 75 دقیقه است که داوطلب باید تلاش کند در مدت 60 دقیقه به سؤالات پاسخ دهد و 15 دقیقه باقی‌مانده را به سؤالات دشوار دفترچه اختصاص دهد.

مسئول کارگروه کنکور اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اینکه داوطلبان باید حتماً در جلسه آزمون مدیریت زمان داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای استفاده بهتر از وقت می‌توان از استراتژی بازگشت استفاده کرد. به این شکل که سؤالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانند، با علامت ضربدر مشخص کنند و از آن‌ها بگذرند و در کنار سؤالات دشوار علامت منفی بگذارند تا پس از اتمام پاسخگویی به همه سؤالات، ابتدا به سراغ سؤالات دشوار و سپس در صورت داشتن وقت کافی به سراغ سؤالاتی بروند که با علامت ضربدر علامت‌گذاری کرده‌اند.

دارابی ادامه داد: توصیه می‌شود هنگام یافتن پاسخ سؤال بلافاصله در پاسخنامه علامت‌گذاری کنند؛ چراکه اگر پاسخ‌ها را در دفترچه علامت‌گذاری کنند تا در پایان به طور یک‌جا وارد پاسخنامه کنند، ممکن است منجر به علامت‌گذاری اشتباه در پاسخنامه یا کمبود وقت شود.

وی عنوان کرد: داوطلبان سر جلسه بلافاصله بعد از توزیع دفترچه، پاسخگویی را شروع کنند و سؤال‌ها را به طور یک‌جا نگاه نکنند، چراکه باعث اتلاف وقت می‌شود؛ همچنین به وجود افعال منفی در برخی سؤالات توجه کنند و بدانند ارزش سؤالات هر درس با هم برابر است، پس صرف کردن وقت بیش از حد بر روی یک سؤال کار مطلوبی نیست.

مسئول کارگروه کنکور اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: داوطلبان نباید از خود انتظار داشته باشند که به همه سؤالات پاسخ دهند. بهتر است پیش از آغاز آزمون توجه کنند که اگر مشکلی در صندلی، شرایط محیطی و ... وجود دارد، به مسئولان اطلاع دهند و سر جلسه به دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌شود توجه کرده و راهنمایی‌ها را به‌کار بگیرند.

دارابی در خصوص توصیه‌ها برای پس از آزمون نیز گفت: با توجه به کلید سؤالات که پس از آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، داوطلبان می‌توانند درصدهای حدودی خود را محاسبه کرده درباره رتبه احتمالی خود با مشاوران صحبت و درباره رشته‌هایی که احتمال قبولی در آن‌ها وجود دارد، تحقیق کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که انتخاب رشته مهم‌ترین مرحله پس از آزمون است و باید با اطلاعات کامل انتخاب رشته را انجام داد که یک مشاور مجرب می‌تواند راهنمای خوبی برای این کار باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار