تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خبرداد:
اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان خوزستان
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خوزستان از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و پذیرفته‌شدن یک هزار و 170 دانش‌آموز پایه هفتم و دهم در این آزمون خبر داد
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خوزستان از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و پذیرفته‌شدن یک هزار و 170 دانش‌آموز پایه هفتم و دهم در این آزمون خبر داد.

جمال حیدری با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان استان هم‌اکنون روی سامانه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با استفاده از کدملی و رمز ورود خود نتایج را از طریق سامانه آزمون به نشانی www.azmoon.medu.ir مشاهده کنند.

  وی درخصوص ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این آزمون در مدارس استعدادهای درخشان، گفت: پذیرفته‌شدگان می‌توانند از روز دوشنبه 19 تیرماه  با در دست داشتن شناسنامه و کارنامه قبولی 2 سال آخر تحصیلی خود به مدارس محل قبولی برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان تنها تا روز چهارشنبه چهارم مردادماه فرصت دارند که در مدارس محل قبولی ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: عدم مراجعه این افراد در مهلت مقرر به‌منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی خواهد شد و قبولی آن‌ها باطل می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در این آزمون 14 هزار و 850 دانش‌آموز شرکت کردند، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و 742 نفر در آزمون ورودی پایه دهم و 10 هزار و 108 نفر در آزمون ورودی پایه هفتم به رقابت پرداختند.

وی افزود: در نهایت یک هزار و 170 نفر در این آزمون‌ها پذیرفته شدند که از این تعداد 422 نفر به پایه دهم و 748 نفر به پایه هفتم وارد خواهند شد؛ از میان پذیرفته‌شدگان 204 دانش‌آموز دختر و 218 دانش‌آموز پسر در رشته‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به پایه دهم راه پیدا کردند؛ همچنین 374 دانش‌آموز دختر و 374 دانش‌آموز پسر نیز موفق به ورود به پایه دهم شدند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان صرفا بر اساس رتبه مبتنی بر نمره آزمون ورودی است، تصریح کرد: برای پذیرفته‌نشدگان در این آزمون کارنامه عدم قبولی شامل وضعیت پاسخگویی به سوالات در هر ماده امتحانی، نمره آزمون در سوالات تحلیلی‌تحصیلی و نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته‌شده در اولویت‌های انتخابی صادر و ارائه شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار