تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۹۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«قیصر امین پور» و آرامگاهی که نیازمند مراقبت است
آرامگاه زنده یاد قیصر امین پور در شهر گتوند ظرفیتی فرهنگی برای خوزستان بلکه کشور است که اگر به درستی به آن توجه شود می تواند به مکانی برای برگزاری همایش های ادبی و فرهنگی و نیز مرکز هم اندیشی فرهنگی بین هنرمندان و نویسندگان کشور تبدیل شود
نگهداری آرامگاه زنده یاد دکتر قیصرامین پور اخیرا از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به شهرداری گتوند واگذار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گتوند روز سه شنبه در این خصوص گفت:آرامگاه دکتر قیصر امین پور از شعرای بنام کشورمان که در زادگاهش گتوند ساخته شده نگهداری آن تاکنون بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اما به دلیل اینکه این اداره توان هزینه های نگهداری،حراست و حفاظت از آرامگاه را نداشته است به شهرداری گتوند واگذار شد.

علی خدری غریبوند با بیان اینکه این واگذاری به درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند بوده است، افزود: در مصوبات سفر استاندار خوزستان که در اسفند ماه پارسال صورت گرفت، موضوع واگذاری مطرح شد، و استاندار با تفاهم نامه شهرداری گتوند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای واگذاری جهت نگهداری و توسعه موافقت کرد.

وی افزود: شهرداری گتوند نیز قرار است نسبت به توسعه آرامگاه همچنین ایجاد و احداث فرهنگسرا و پارک در این مجموعه، جهت برنامه های فرهنگی هنری اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گتوند در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با نگهداری و توسعه فضای فرهنگی آرامگاه شاعر و نامی کشورمان ضمن حفظ شأن و منزلت این شاعر گرانقدر، فضای مناسبی برای استفاده گردشگران،هنرمندان و هنردوستان کشور فراهم سازیم.

در هشتمین سالروز در گذشت قیصر امین پور آرامگاه این شاعر نامی با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع با صرف اعتباری افزون بر 4،5 میلیارد ریال در ورودی شهر گتوند افتتاح شد.

امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست. قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.

شهرستان گتوند با 74هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار