تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۹۲۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
وزارت نیرو برای بازی‌های آبی مجوز برداشت می‌دهد اما برای مردم تشنه در کنار سدها نه!
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی و بی‌فاوتی وزارت نیرو در حل مشکل کم آبی مردم شمال خوزستان گفت: مردمی که در چند قدمی سدها و رودخانه کارون تشنه هستند
هدایت الله خادمی امروز اظهار کرد: وزارت نیرو باید برای حل مشکلات آب مردم خوزستان تصمیم عاجل و مسؤولانه بگیرد و دست از رفتارهای ناعادلانه خود بکشد.

وی افزود: وزارت نیرو متاسفانه به تشنگی و مشکلات مردمی که در چند متری سدها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند بی‌تفاوت است و به فریاد روزافزون تشنگی مردم اهمیتی نمی‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرننشان کرد: وزارت نیرو باید تقسیم عادلانه آب پشت سدها را در دستور کار خود قرار دهد و دست از رفتارهای تبعیض‌آمیز بکشد.

خادمی افزود: امسال خوزستان گرمای بی‌سابقه را تجربه کرده اما مردم از هوا ناراضی نیستند بلکه تشنگی امان از مردم بریده است.

وی با اشاره به وضعیت آب با توجه به دمای بسیار بالا در خوزستان اظهار داشت:  مشکلات کمبود آب در استان خوزستان، مشکلاتی در زمینه برق نیز به وجود آورده و نبود آب کافی مردم را به ستوه آورده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها، روستاها و شهرهای استان خوزستان، یک یا دوماه است که مردم آب ندارند و آب‌های زیرسطحی این استان به اتمام رسیده است گفت: تامین آب مورد نیاز این مردم محروم با تانکر انجام می‌شود این در حالیست که اکثر این روستاها در چند قدمی سدها و رودخانه‌ها قرار دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثر روستاها و شهرهای شمال خوزستان با کمبود و کم‌آبی مواجه هستند خاطرنشان کرد: تنها راه نجات شمال شرق خوزستان،  انتقال آب از سد کارون 3 است که امیدواریم انجام شود وگرنه هیچ راهی برای رفع مشکل آب شمال خوزستان وجود ندارد.

خادمی با انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز وزارت نیرو در تقسیم آب گفت: چرا مردم ساکن در کنار سدها و رودخانه‌ کارون نمی‌توانند از این آب برای شرب استفاده کنند اما دیگران به راحتی برای مصارف صنعت، کشاورزی و بازی‌های آبی از آن استفاده می‌کنند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
2
نماینده باغیرت خوزستان که مقابل مافیای آب مرکز ایران ایستاد
امیر چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
6
درد بزرگ وقتی است که وزیر نیرو بعد از جلسه روز گذشته هیات دولت در جمع خبرنگاران ادعا می کند که ما در خوزستان به هیچ وجه جیره بندی آب نداریم!!!! اما این وزیر بی خبر، حتما نمی داند که در خوزستان شهرهایی مانند ایذه و دهدز و ... وجود دارند که سال هاست با جیره بندی آب، افت فشار و حتی نبود منابع کافی آب آشامیدنی رو به رو هستند! چرا باید یک وزیر از حال و روز شهرهایی با بیش از 200 هزار نفر جمعیت انسانی بی خبر باشد؟! این در حالی است که وضع در روستاها و بخش‏ های اطراف این شهرها به مراتب اسف بارتر است و مردم باید ساعت ها در انتظار تانکرهای آبرسانی باشند تا حداقل برای حفظ حیات خود آبی اندک برای نوشیدن بدست آورند!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
2
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه اقای چیت چیان همه چیز را خبر داره ولی ایشان مجری برنامه های لابی های فلات مرکزی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
مشکا اینه که تو کشور یدست نیستیم.آب وخاک ونعمت این کشورباید برای همه مردم باشه.زیاده خواهی فقط باعث این مشکلات میشه.آبادیدن مردمی که بابی آبی دست وپنجه نرم میکنند برای کسی خوش آیندهست
:
:
:
آخرین اخبار