تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۴۹۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادداشتی از هومن خورشید؛
نارضایتی نماینده اصفهان از انتصاب شریعتی
هومن خورشید: چندی پیش تصویر سوالات یکی از نمایندگان اصفهانی که سال گذشته از وزیر کشور پرسیده شده بود از طریق فضای مجازی به دستم رسید. نکته عجیب اعتراض این نماینده به انتصاب استاندار خوزستان بود و اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود، دلیل مخالفت این نماینده با انتصاب شریعتی چیست؟

در حالیکه تیرماه امسال حضور دکتر شریعتی در استانداری خوزستان یک ساله می شود بیشترین حجم انتقادات از وی بدلیل کوتاهی در مقابل پروژه های انتقال اب کارون می باشد در حالیکه به گواه مطلعین یکی از فعالترین مسئولان استان خوزستان در مقابله با این موضوع شریعتی بوده است بطوریکه باعث خشم نمایندگان استان اصفهان شده است. سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از مدافعین و نمایندگان فعالی است که برای اجرای طرح های انتقال اب خصوصا طرح بهشت اباد تلاش های بسیاری کرده است. وی در سال گذشته طی سوالی وزیر کشور نارضایتی خود را از نحوه انتصابات وزیر کشور بیان کرده است و برای ذکر مثال به انتصاب دکتر شریعتی اشاره نموده است.

شریعتی علاوه بر اتخاذ مواضع شفاهی و ایراد سخنرانی های مکرر تنها استانداریست که چندین مرتبه بصورت مکتوب و با ارسال نامه های رسمی مخالفت خود را با انتقال آب اعلام کرده است. علاوه برآن با حضور متعدد در جلسات کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه کشور در حضور وزیر نیرو و وزیر جهاد و کشاورزی ، معاونین و کارشناسان سازمان و این دو وزارتخانه و بعضا در حضور نمایندگان استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری و خوزستان با هرگونه انتقال آب و به هر میزان و روشی مخالفت کرده است و بارها مانع هرگونه تصمیم گیری در این خصوص شده است. همچنین وی در حوزه اجرا در مدت زمان کوتاهی که از انتصابش می گذرد اقدامات شاخصی در حوزه آب و محیط زیست استان خوزستان در دستور کار خود قرار داده است که می توان به تلاش وی برای اخذ مصوبه ی دولت اشاره کرد که تامین حق آبه تالاب های خوزستان را برای وزارت نیرو در اولویت اصلی قرار داده، انجام عملیات آبگیری بیش از 80 درصد تالاب هورالعظیم که بخش عمده آب آن از سد کرخه تخصیص یافته است، افزایش حقابه تالاب شادگان، تصویب  اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار به منظور حفاظت از رود کارون طی مصوبه تجلی امید در هیأت دولت، تصویب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به منظور افزایش تخصیص آب ، طرح بزرگ کنترل و مهار کانون های بحرانی ریزگرد در استان خوزستان به میزان 300 هزار هکتار، طرح جدیدی که 7 هزار هکتار از زمین های میداوود و صیدون را برای کشاورزی مشروب می کند. عمده مزیت این طرح ها و اقدامات ایجاد حقابه های جدید برای خوزستان می باشد که دولت و وزارت نیرو مکلف شده اند نسبت به تامین نیازهای جدید خوزستان اولویت های خود را تغییر دهند.

ارتباط مستمر شریعتی با مردم و اجتماعی کردن مسائل انتقال آب و انعکاس پیوسته خواست مردم به رئیس جمهور و وزرا باعث شده که با جلب نظر مقامات عالی دولت امروز حفاظت از منابع آبی و محیط زیست استان خوزستان در سرفصل اقدامات دولت روحانی باشد . از همین رو است که  دلایل ناراحتی نمایندگان و مقامات استان اصفهان را از انتصاب استاندار خوزستان در می یابیم . در حالیکه دولت با تغییر نگاه خود به خوزستان اختصاص اعتبارات قابل توجه از روند توسعه استان حمایت کرده است و کار بی وقفه نوید روزهای خوبی برای استان می دهد جا دارد که تمامی اقشار ، نمایندگان، چهره های مذهبی و سیاسی همگرایی و حرکت روبه جلوی استان را سرعت بخشند.

هومن خورشید / مسئول پیگیری های ویژه استاندار خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار