تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فدراسیون فوتبال: بسیار محکم جلوی خرید و فروش تیم‎ها ایستاده‎ایم
رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بسیار محکم جلوی خرید و فروش تیم ها ایستاده‏ایم، گفت: فوتبال نباید عاریتی و قرضی اداره شود
رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بسیار محکم جلوی خرید و فروش تیم ها ایستاده‏ایم، گفت: فوتبال نباید عاریتی و قرضی اداره شود.

مهدی تاج در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تقریبا هیچ استانی را نداریم که سه تیم در لیگ برتر داشته باشد ولی خوزستان سه تیم لیگ برتری دارد و به همین مقدار نیز در رده های سنی پایه سهم بسیاری دارد؛ ارزیابی من از فوتبال خوزستان بسیار مثبت است.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان نیز عنوان کرد: استقلال خوزستان طی نامه ای درخواست واگذاری باشگاه را به ما اعلام کرد و من هم این موضوع را به سازمان لیگ اعلام کردم؛ همچنین شنیدم که باشگاهی از استانی دیگر قصد خریداری تیم را داشت که من صراحتا مخالفت کردم و گفتم که امکان فروش نیست، مگر اینکه تیم را منحل کنید و یک تیم دیگر به جای آن وارد لیگ شود.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: ما بسیار محکم جلوی خرید و فروش تیم ها ایستاده‎ایم، چرا که فوتبال نباید عاریتی و قرضی اداره شود. به همین دلیل خوشبختانه خود استان خوزستان به این نتیجه رسید که تیم داری کند و برای تیم نیز برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در همین مجمع اعلام کرد که بودجه کافی برای استقلال خوزستان در نظر گرفته شده است ولی این ماموریت برای اداره کل تا زمانی است که مجموعه دیگری این تیم را تحویل بگیرد و درست این است که در درازمدت، تیم به صاحبان سهام واگذار شود و مجموعه ای آن را اداره کند.

تاج در پاسخ به سوال ایسنا که چرا پاداش قهرمانی استقلال خوزستان هنوز پرداخت نشده است؟ گفت: تیم قهرمان در لیگ، پاداش خاصی ندارد ولی براساس قانون، تیم قهرمان در واقع سهمش نسبت به تیم دوم و سهم تیم دوم نسبت به تیم سوم و ... بیشتر است. به نظر می رسد که سهم استقلال خوزستان نیز پرداخت شده است ولی اگر به این صورت نبوده، حتما انجام می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی من از فوتبال و عملکرد هیات خوزستان بسیار مثبت است. فوتبال خوزستان شرایط خوبی دارد و می تواند بهتر از این هم پیش برود. سه تیم در لیگ برتر داشتن، خیلی خوب است ولی باید بخش بانوان را هم بیشتر تقویت کنند؛ بخش بانوان پاشنه آشیل است و انتظارمان در این زمینه از خوزستان بیشتر می باشد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ درباره فسخ یک طرفه مهدی زبیدی و دانیال ماهینی، دو بازیکن استقلال خوزستان، عنوان کرد: اگر به‎صورت غیرقانونی قرارداد را شکستند، استقلال خوزستان می تواند از آن ها شکایت کند که کمیته انضباطی این بازیکنان را برمی گرداند و بازیکن نیز محروم می شود. قانون فسخ یک طرفه، قانون فیفا است و اگر بازیکن بیش از ۵۰ درصد قرارداد خود را گرفته باشد، امکان فسخ قرارداد یک طرفه وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار