تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۹۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد:
تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس خوزستان تا پایان سال
در خوزستان از ۱۶۰ مربی حق‌التدریس٬ ۱۱۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال تبدیل وضعیت خواهند شد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تبدیل وضعیت سه هزار و 400 مربی حق‌التدریس این سازمان طی 2 سال گذشته، گفت: در خوزستان از ۱۶۰ مربی حق‌التدریس٬ ۱۱۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال تبدیل وضعیت خواهند شد.

دکتر رهام کیایی با اشاره به بازدیدهای هفته گذشته از مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های استان اظهار کرد: به دستور ریاست سازمان ۲ تن از معاونان از ۲ استان که ازلحاظ شرایط آب و هوایی محروم‌تر هستند، بازدید کردند که یکی از این استان‌ها خوزستان است و طی این برنامه مدیرکل منابع انسانی و مدیر اجرایی آموزش، از ۱۰ مرکز در شهرستان‌های اندیمشک٬ دزفول٬ شوش٬ سوسنگرد٬ هویزه٬ مسجدسلیمان٬ شوشتر و اهواز بازدید کردند.

وی ادامه داد: وضعیت تجهیزات این مراکز به نسبت میانگین کشوری بهتر است و بخشی از تجهیزات توسط خود استان و بخشی توسط مربیان ساخته و نگهداری شده است، اما نیاز به بهسازی و تکمیل تجهیزات کارگاه‌ها وجود دارد که با اعتباراتی که توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد، این کارگاه‌ها بهسازی و تکمیل خواهند شد زیرا قطعا تکمیل تجهیزات بر کیفیت آموزشی تأثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر توجه به کیفی‌سازی از سیاست‌های این سازمان در تمام حوزه‌ها است، ادامه داد: در بحث منابع انسانی٬ سازمان در سال‌های گذشته تعداد نیروهای انسانی را از ۱۵ هزار نفر به ۱۴ هزار نفر کاهش داد، اما تعداد نیروهای رسمی و پیمانی را از چهار هزار و ۵۰۰ نفر به نزدیک ۹ هزار نفر رساند؛ یعنی نیروهای حق‌التدریس را به نیروهای پیمانی تبدیل کرد. مراکز آموزشی نیز اعتبارسنجی شدند تا از این طریق هم تجهیزات و هم منابع انسانی آن‌ها ارتقا یابد.

کیایی در خصوص بودجه سازمان، تصریح کرد: بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد یافته که به‌تبع آن بودجه خوزستان بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است. این بودجه در قالب سند عملیاتی در ابتدای سال بین مدیرکل استان و ریاست سازمان مبادله شده است که با توجه به افزایش و کاهش برنامه‌ها قابل‌تغییر است.

وی با اشاره به افزایش حقوق مربیان، عنوان کرد: در گذشته بیش از ۵۰ درصد مربیان سازمان که به‌صورت حق‌التدریس بودند، در ماه کمتر از ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند که در ۲ سال اخیر بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها به پیمانی تبدیل شدند و حقوق آن‌ها دو برابر شد؛ یعنی دلیل 2 برابر شدن حقوق، تبدیل وضعیت آن‌ها بود. در خوزستان نیز از ۱۶۰ مربی ۱۱۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال تبدیل وضعیت خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص برنامه‌های آینده این سازمان نیز گفت: در روزهای اخیر وزیر کار به همراه رئیس این سازمان، سیاست‌های آینده سازمان را در کوتاه‌مدت مجدداً تشریح کردند که یکی از این برنامه‌ها رونمایی از گواهینامه‌های صلاحیت شغلی است. دستور کار دیگری که با اپراتورهای ایرانسل٬ همراه اول و رایتل پیگیری می‌شود، آموزش‌های مجازی است؛ بدین شکل که محتوای آموزشی توسط سازمان تدوین و بارگذاری می‌شود، چراکه جوانان امروزه از آموزش‌های مجازی استقبال بیشتری می‌کنند و سبب صرفه‌جویی در وقت٬ هزینه و... می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار