تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مربی سابق تیم‌ملی:
جای خوزستان در لیگ برتر والیبال کشور خالی است
والیبال خوزستان پتانسیل خوبی دارد ولی جای خالی این استان در لیگ برتر کشور احساس می‌شود
مربی پیشین تیم‌ملی والیبال گفت: والیبال خوزستان پتانسیل خوبی دارد ولی جای خالی این استان در لیگ برتر کشور احساس می‌شود.

محمدصادق پشنگ، در حاشیه دوره آموزشی مربیگری والیبال که در آبادان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان خوزستان پیشینه بسیار درخشانی در والیبال ایران دارد و ملی‌پوشان زیادی از این استان برای والیبال کشور افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دهه 70 تیم فولادخوزستان و پالایش نفت آبادان در لیگ والیبال ایران یکه‌تازی می‌کردند ولی به یکباره والیبال این استان از دهه 80 افت کرد؛ یکی از دلایل افت والیبال خوزستان، نبود برنامه‌ریزی برای رده‌های سنی پایه است و سال‌ها است که این استان نتوانسته والیبالیست‌های زیادی را به کشور معرفی کند.

مدرس فدراسیون والیبال گفت: سیدمحمد موسوی، مدافع تیم‌ملی ایران در سال‌های اخیر تنها نماینده خوزستان در تیم‌ملی بوده است، در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به علاقه‌مندی خوزستانی‌ها به این رشته، ملی‌پوشان بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: البته بعد از جنگ تحمیلی، والیبال استان خوزستان و به‌خصوص آبادان، لطمه زیادی خورد و نبود امکانات و سالن‌های مجهز، یکی دیگر از موارد افت والیبال این استان به شمار می‌رود.

پشنگ تاکید کرد: برای آینده‌سازی والیبال خوزستان و تیم‌ملی باید برنامه‌ریزی مناسبی روی رده‌های سنی پایه به‌خصوص نونهالان و نوجوانان انجام شود.

وی افزود: عدم حضور والیبال خوزستان در لیگ برتر نیز دلایل زیادی دارد که یکی از آن‌ها به امکانات برمی‌گردد و این مهم با توجه به وجود شرکت‌ها و منابع مالی این استان، جای تعجب دارد.

مربی پیشین تیم‌ملی والیبال گفت: خیلی از بزرگان و متخصصان والیبال استان خوزستان نیز بعد از جنگ تحمیلی به دلیل مشکلات موجود در این استان، ترجیح دادند به استان‌های دیگر سفر کنند و این نیز یکی دیگر از دلایل افت والیبال خوزستان است.

وی بیان کرد: باید گرایش نونهالان و نوجوانان را با تزریق امکانات به والیبال، افزایش داد تا به سطح والیبال کشور برسیم که با توجه به علاقه‌مندی و پتانسیل‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.

پشنگ گفت: در هر رشته‌ای که کمیت آن افزایش یابد، قطعا می‌توان به کیفیت بالایی هم رسید و خوشبختانه در خوزستان این شرایط مهیا است ولی همان طور که گفتم باید برنامه‌ریزی داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار