تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۴۹۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتخابات دو قطبی در شهرهای شمال خوزستان
رقابت نفس‌گیری که از ماه‌ها پیش با اعلام کاندیداتوری برخی از افراد در خوزستان مشعل انتخابات را بیش از دو سال قبل از ثبت نام برای برگزاری انتخابات روشن کرده است باعث شده تا شرایط بسیار متفاوتی برای انتخابات در خوزستان رقم بزند / شهرستان دزفول، رقابت میان اصول‌گرایان / شهرستان شوش، وضعیتی متفاوت / شهرستان اندیمشک، ماراتنی میان 2 رقیب / شهرستان شوشتر، رقابت میان دو جریان فکری
انتخابات مجلس نهم استان خوزستان

انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی در شهرستان‌های شمال خوزستان دو قطبی شده و شرایط برای راه‌یابی اصولگرا‌یان به مجلس بسیار فراهم شده است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، رقابت نفس‌گیری که از ماه‌ها پیش با اعلام کاندیداتوری برخی از افراد در خوزستان مشعل انتخابات را گاها بیش از دو سال قبل از ثبت نام برای برگزاری انتخابات روشن کرده است باعث شده تا شرایط بسیار متفاوتی برای انتخابات در خوزستان رقم بزند.

بر اساس اخبار رسیده در بسیاری از شهرستان‌های خوزستان شرایط به نحوی است که کاندیدا‌ها رقابت بسیار نزدیکی به هم دارند.

بر این اساس، در شهرهای مختلف شمال خوزستان وضعیت به نحوی رقم خورده است که دو قطبی انتخابات در حال شکل‌گیری است و این امر رقابت کاندیداها را بسیار گرم‌تر کرده است.

*شهرستان دزفول، رقابت میان اصول‌گرایان

در شهرستان دزفول پیش از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها مشخص شد که یکی از کاندیدای مطرح در این شهرستان رد صلاحیت شده است و این مهم به نحوی در نتیجه چینش نیروهای اصول‌گرا در این شهرستان تاثیر گذاشت.

اصول‌گرایان با این شرایط تنها یکه‌تاز صحنه انتخابات هستند و وضعیت برای رقابت و ایجاد ائتلاف برای آن‌ها بسیار مهیا شده است.

در این شهرستان در شرایط کنونی وضعیت به نحوی است که قطعا یک نیروی اصول‌گرا به مجلس راه خواهد یافت و شرایط برای حضور مردم مهیا شده است.

 *شهرستان شوش، وضعیتی متفاوت

در شهرستان شوش، وضعیت بسیار متفاوت است، به نحوی که حضور یک کاندیدای جدید برای نخستین بار در صحنه انتخابات این شهرستان باعث شده است که وحدت کلی میان اصول‌گرایان در این شهرستان به وجود آید.

تائید صلاحیت یک کاندیدای مطرح در دقیقه 90 باعث شد تا رقابت در این حوزه انتخابیه به حدی بالا بگیرد که همه اصول‌گرایان بر حضور یک چهره در حال رایزنی باشند.

تلاش در این عرصه به حدی شده است که اصول‌گرایان در این شهرستان در حال رایزنی برای مطرح شدن یک چهره از طرف جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری و ایستادگی باشند.

رقابت در این حوزه انتخابیه به حدی نفس‌گیر است که اصول‌گرایان برای حمایت از کاندیدای خود هیچ شکی به خود راه نداده و حتی برای این منظور جبهه‌ای جدید تاسیس کرده‌اند.

 *شهرستان اندیمشک، ماراتنی میان 2 رقیب

در شهرستان اندیمشک، شرایط بسیار داغ و ماراتونی بسیار سخت در حال برگزاری است، در این منطقه رقابت بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها در حال شکل‌گیری است.

یکی از کاندیداها در این حوزه انتخابیه از دو سال پیش شرایط را برای انتخابات مهیا کرده و حضور خود را اعلام کرده بود و از طرفی نیز کاندیدای مطرحی دیگر در این حوزه رضایت‌مندی مردم را در حال حاضر به همراه دارد.

اکثر کارشناسان شرایط را برای این شهرستان غیرقابل پیش بینی دانسته و وضعیت را در دور دوم انتخابات قابل نتیجه‌گیری می‌دانند.

*شهرستان شوشتر، رقابت میان دو جریان فکری

در شهرستان شوشتر شرایط بسیار متفاوت و جدی است، از طرفی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در عرصه انتخابات حضور دارد که دارای سمت‌های بسیار زیاد در سطح مدیریت ملی در کشور بوده و از طرفی نیز کاندیدای دیگر حاضر در انتخابات دارای رای بسیار زیادی در حوزه روستاهای این شهرستان است.

در این شهرستان رقابت بسیار متفاوت‌تر از دیگر شهرستان‌های استان است به حدی که در شهرها اجماع بر یک کاندیدا‌ها انجام شده است و از طرفی دیگر نیز روستاها بر یک کاندیدای خاص در حال رایزنی هستند.

حضور دیگر کاندیداها در این شهرستان و تلاش انتخاباتی آنها به حدی افزایش یافته که وضعیت غیرقابل پیش‌بینی شده است و  تا روز 12 اسفند نمی‌توان اظهار نظر کرد.

*شرایط رضایت بخش است

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این باره می‌گوید: در طی هفت روز مهلت ثبت‌نام در انتخابات 318 نفر کاندیدای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد 15 نفر استعفا کردند. در نهایت تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده ‌نهایی هم 207 نفر است.

حمید قناعتی تاکید می‌کند: در مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی الصاق عکس ممنوع است و نامزدهای انتخابات می‌توانند از طریق پست و بسته‌های فرهنگی عکس خود را منتشر کنند. الصاق عکس نامزدهای انتخابات از طریق بازرسی استانداری پیگیری می‌شود.

وی می‌افزاید: نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بایستی هنجارهای اخلاقی و سیاسی را رعایت کنند تا مردم نسبت به جریانات سیاسی بدبین نشوند. نامزدهای انتخابات نباید در زمان قانونی تبلیغات میان مردم شبهه ایجاد کنند؛ به گونه‌ای عمل نکنند که به وحدت و هم‌گرایی مردم جامعه آسیب و زیانی وارد شود.

این مقام مسئول تاکید می‌کند: میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات مجلس نهم و هشتم به ترتیب 55.6 و54.6درصد بوده است؛ البته با توجه به حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن و بیانات مقام معظم رهبری، مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و حداکثری خواهند داشت.

قناعتی تاکید می‌کند: 2 هزار و 880 شعبه اخذ رای برای روز انتخابات تعیین شده است.  14 فرمانداری و 31 بخشداری مستقل انتخابات را در استان برگزار می‌کنند و مجموع آرای هر صندوق شعب رای‌گیری از طریق سیم کارت GMS که به سامانه انتخابات در وزارت کشور متصل است به وزارت کشور فرستاده می‌شود. در حال حاضر به هر صندوق رای یک سیم کارت GMS اختصاص داده شده است.

برچسب ها: رئیس ستاد انتخابات خوزستان ، استانداری خوزستان ، حمید قناعتی ، انتخابات مجلس خوزستان ، انتخابات خوزستان ، انتخابات مجلس نهم خوزستان ، کاندیدای مجلس خوزستان ، اخبار انتخابات خوزستان ، اخبار انتخابات مجلس خوزستان ، اخبار انتخابات مجلس نهم خوزستان ، مجلس نهم خوزستان ، کاندیدای خوزستان ، انتخابات مجلس شوش ، انتخابات شوش ، انتخابات مجلس نهم شوش ، کاندیدای مجلس شوش ، اخبار انتخابات شوش ، اخبار انتخابات مجلس شوش ، اخبار انتخابات مجلس نهم شوش ، مجلس نهم شوش ، کاندیدای شوش ، انتخابات مجلس شوشتر ، انتخابات شوشتر ، انتخابات مجلس نهم شوشتر ، کاندیدای مجلس شوشتر ، اخبار انتخابات شوشتر ، اخبار انتخابات مجلس شوشتر ، اخبار انتخابات مجلس نهم شوشتر ، مجلس نهم شوشتر ، کاندیدای شوشتر ، انتخابات مجلس اندیمشک ، انتخابات اندیمشک ، انتخابات مجلس نهم اندیمشک ، کاندیدای مجلس اندیمشک ، اخبار انتخابات اندیمشک ، اخبار انتخابات مجلس اندیمشک ، اخبار انتخابات مجلس نهم اندیمشک ، مجلس نهم اندیمشک ، کاندیدای اندیمشک ، انتخابات مجلس دزفول ، انتخابات دزفول ، انتخابات مجلس نهم دزفول ، کاندیدای مجلس دزفول ، اخبار انتخابات دزفول ، اخبار انتخابات مجلس دزفول ، اخبار انتخابات مجلس نهم دزفول ، مجلس نهم دزفول ، کاندیدای دزفول
مطالب مرتبط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمودیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
1
1
رای ما به کاندیدای اصولگرای جبهه متحد و جبهه پایداری. رای قومی فامیلی رفاقتی درست نیست.
احمدازشوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
2
0
رای مامردم ولایتمدارشهرستان شوش فقط سیدجاسم ساعدی مردعمل
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
2
0
سلام؛با سه دوره تجربه حضور در انتخابات وبا توجه به تحقيقات ميداني آقاي سادات بالاي 65درصد آراء شوشتر وحومه و حدود 55درصد كتوند وحومه را داراست؛هر جند كه جمع دوازده كانديداي شوشتر يك نماينده خوب نميشوند؛ولي سادات حداقل انساني سالم ومردمدار است و بهتر از اقتداركران است
رحیم دزفول
|
Germany
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
0
رای ما آوایی وشاه حسینی
:
:
:
آخرین اخبار