تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول:
گرمای شدید به محصولات کشاورزی آسیب می‌زند
گرمای بی‌سابقه هوا به محصولات کشاورزی، مرکبات و تولیدات گل این شهرستان آسیب می‌رساند و بر روی کیفیت آن‌ها اثرگذار است
مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای بی‌سابقه هوا به محصولات کشاورزی، مرکبات و تولیدات گل این شهرستان آسیب می‌رساند و بر روی کیفیت آن‌ها اثرگذار است.

احمد زارعی اظهار کرد: امسال در این موقع از سال شاهد گرمای بیش از حد هوا در شهرستان دزفول هستیم که این مساله بر روی رشد محصولات کشت‌شده کشاورزان اثرگذار است.

وی افزود: دمای بالای هوا به کشت تابستانه کشاورزان دزفول آسیب‌هایی وارد می‌کند و بر روی رشد و کیفیت محصولاتی مانند مرکبات، گل‌ها، درختان، کشت‌های حبوبات و ذرت اثر منفی می‌گذارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول در خصوص بحث تامین آب کشت تابستانه این شهرستان، عنوان کرد: آب موردنیاز کشت تابستانه کشاورزان دزفول بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته میان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

زارعی تصیح کرد: با توجه به این‌که آب موردنیاز کشت تابستانه از شبکه دز تامین می‌شود و مشکلی در بحث کمبود آب در این شبکه نیست، کار رهاسازی آب توسط سازمان آب و برق بر اساس برنامه اعلام‌شده انجام می‌گیرد.

وی در خصوص کیفیت محصولات کشت‌شده در این شهرستان در تابستان خاطرنشان کرد: امسال شاهد بارندگی‌های مناسبی در دزفول نبودیم، اما آبگیری خوبی در سدها انجام گرفته است و در این زمینه امیدواریم محصولات تولیدشده در تابستان، دارای کیفیت مناسب و بهتری نسبت به سال گذشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار