تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۴۹۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدایت تحصیلی 65 هزار دانش‌آموز خوزستانی از 20 تیرماه
امیدواریم از 20 تیرماه بتوانیم برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به آن‌ها تحویل دهیم
رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال حدود 65 هزار دانش‌آموز پایه دهم در استان خواهیم داشت، گفت: امیدواریم از 20 تیرماه بتوانیم برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به آن‌ها تحویل دهیم.

پروین کاوه اظهار کرد: هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی دارد.  امسال اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، والدین، مدیران، معاونان داده شده است؛ روند انجام هدایت تحصیلی برخلاف سال گذشته امسال کاملا آنلاین و به‌صورت اینترنتی انجام شد.

وی افزود: تا هشتم تیرماه باید اطلاعات توسط مدیران وارد سامانه می‌شد، اما به دلیل برخی مشکلات این زمان تا 14 تیرماه تمدید شد؛ این سامانه تا روز گذشته (15 تیرماه) نیز فعال بود. هم‌اکنون اطلاعات دانش‌آموزان توسط وزارت‌خانه در حال بررسی است و فکر می‌کنم این روند 2 یا سه روز طول بکشد و از 20 تیرماه بتوانیم برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به آن‌ها تحویل دهیم.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال حدود 65 هزار دانش‌آموز پایه دهم خواهیم داشت، تصریح کرد: برخلاف سال گذشته امسال 2 برگه هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر می‌شود. یک برگه حاوی بررسی‌های مشاوره‌ای است که برخلاف سال گذشته که برای دانش‌آموزان تأثیرگذار بود، امسال این برگه تنها جنبه‌ توصیه‌ای دارد.

کاوه ادامه داد: برگه دیگر حاوی اطلاعات سوابق تحصیلی یعنی نمرات کتبی خردادماه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دانش‌آموز است که برای هدایت تحصیلی و ثبت‌نام دانش‌آموز تنها این برگه مؤثر است؛ نمره سوابق تحصیلی نمره سالانه دانش‌آموز نیست و خانواده‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی افزود: نمرات خردادماه پایه هفتم و هشتم در هدایت تحصیلی ضریب یک و نمرات پایه نهم، ضریب 2 دارد؛ همچنین در هدایت تحصیلی امسال اگر دانش‌آموزی در امتحان خردادماه نتواند نمره قبولی را در درسی که در هدایت تحصیلی او تأثیرگذار است، کسب کند نمره امتحان شهریورماه او در هدایت تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط استان تنها برای رشته‌های علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای تا حدی محدودیت وجود دارد و دیگر رشته‌ها برای دانش‌آموزان پایه دهم محدودیتی ندارد. محدودیت موجود برای رشته‌های علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای نیز به‌حدی نیست که برای دانش‌‌آموزان مشکلی ایجاد کند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
بله بله..امیدوارم با این همه درس های سخت که چ عرض کنم مثل جهنم میمونه رو با خوشی رد کنیم کافی..دیگ کاری ب نهم دهمش نداریم....یا علی
:
:
:
آخرین اخبار