تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
اقدامات مقابله با گردو غبار در شوش استمرار یابد
شهرستان شوش یکی از کانون‌های گردوغبار است که انتظار داریم دولت علی‌رغم مشکلات، کاری را که در بحث مبارزه با ریزگردها و همچنین احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی انجام داده، استمرار دهد
فرماندار شوش گفت: شهرستان شوش یکی از کانون‌های گردوغبار است که انتظار داریم دولت علی‌رغم مشکلات، کاری را که در بحث مبارزه با ریزگردها و همچنین احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی انجام داده، استمرار دهد زیرا مهار ریزگردها در منطقه می‌تواند به تولید و اشتغال کمک کند.

رضا نجاتی در آیین افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی دشت ارایض شوش که امروز، 19 تیرماه در شوش برگزار شد، اظهار کرد: شوش یکی از شهرستان‌های تاریخی کشور و جهان و دارای سه اثر ثبت جهانی است که سالانه بیش از 50 هزار گردشگر خارجی و بیش از 2 میلیون گردشگر داخلی را تجربه می‌کند.

وی افزود: شهرستان شوش 220 روستا دارد و غالب کار مردم در این شهرستان، کشاورزی و دامپروری است و عمده مردم شهرستان شوش در روستاها زندگی می‌کنند.

نجاتی با بیان این‌که عمده‌ترین اراضی طرح 550 هزار هکتاری در شهرستان شوش است، گفت: بیشترین اقدامات در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، در دولت تدبیر و امید اجرایی شده و امروز نیز یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان که بحث احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در شهرستان شوش است، به بهره‌برداری ‌رسید.

وی بیان کرد: کار دولت در بحث طرح 550 هزار هکتاری در 70 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش، اکنون در حال انجام است و موسسه جهاد نصر و سازمان آب و برق در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی را برای شهرستان انجام دادند.

نجاتی گفت: شرایط آب و هوایی استان خوزستان، شرایط ویژه و مشخصی است که در این زمینه امیدواریم به مشکلات به وجود آمده در بحث گرما در خوزستان رسیدگی شود و در این زمینه با توجه به نگاهی که دولت به خوزستان دارد، امیدواریم شاهد حل مشکلات باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد امام، امام‌جمعه شوش در این مراسم گفت: بحث تسطیح اراضی، ابعاد مختلفی دارد که بعد مهم آن مساله اشتغال و اشتغال نیز مساله‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: منطقه شوش، یکی از مصادیق فرمایش امام(ره) است که اگر خوزستان به تنهایی آباد شود، کل کشور را تأمین می‌کند.

 امام تصریح کرد: از 6 میلیون هکتار زمینی که در خوزستان وجود دارد، بیش از یک میلیون آن کشت می‌شود و باقی آن کشت نمی‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 وی عنوان کرد: زمین‌های شوش، زمین‌های کلاس یک و بهترین و مستعدترین زمین‌ها برای کشاورزی هستند؛ همچنین وجود چهار رودخانه اهمیت منطقه را در بحث کشاورزی چند برابر می‌کند اما متأسفانه فقر، مشکلات مالی و بیکاری را با وجود این همه زمین و آب ملاحظه می‌کنیم و امیدواریم با تلاش و همت مسئولان شاهد حل مشکلات باشیم.

امام گفت: باید نسبت به سایر اراضی شوش به‌خصوص اراضی غرب کرخه توجه شود و شاهد عمران و آبادی آن اراضی باشیم زیرا با این کار، اشتغال و تولید در منطقه به وجود می‌آید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار