تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۹۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: مصرف برق در خوزستان بیش از حد انتظار بود
اکنون در بحث تولید برق به‌ویژه در منطقه خوزستان مشکلی وجود ندارد و شبکه به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد
حمید چیت‌چیان امروز، 19 تیرماه در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری و زهکشی دشت ارایض شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه اولین پروژه دشت ارایض شهرستان شوش است.

وی افزود: بخشی از این طرح در دشت دوسلق شهرستان شوش اجرا می‌شود. در مجموع در شهرستان شوش در 17 هزار هکتار از اراضی، کار احداث شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده است.

چیت‌چیان با بیان این‌که امروز در رامهرمز و آبادان پروژه‌های دیگری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مجموع مساحت پروژه‌هایی که امروز در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد بیش از 20 هزار هکتار است که اعتبار احداث این طرح‌ها بیش از 199 میلیارد تومان است .

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدوارم احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در خوزستان به توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از آب کمک کرده باشد.

چیت‌چیان افزود: با افتتاح چنین پروژه‌هایی، آب با هدررفت و تلفات کمتری به دست کشاورزان می‌رسد و امیدواریم در این زمینه کشاورزان به بهترین شکل ممکن از این آب استفاده کنند.

وی گفت: امروز بر اساس برنامه‌ها دو سد نیز در خوزستان کلنگ‌زنی می‌شود که اطلاعات این سدها را نیز در محل ارائه خواهیم کرد.

وزیر نیرو عنوان کرد: درجه حرارت در خوزستان به شدت بالا رفته و میزان مصرف برق توسط مردم بیشتر از آن چیزی بود که ما پیش‌بینی کردیم و این به دلیل شدت گرما است.

چیت‌چیان بیان کرد: دمای هوای بالای 50 درجه، دو هفته در خوزستان ادامه دارد و به این دلیل میزان مصرف به بیش از هفت هزار و 800 مگاوات رسیده است. نیروگاه‌های کشور با آمادگی کامل برق را تولید می‌کنند و شبکه‌ها نیز آمادگی کامل دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برق‌رسانی به شکلی مطلوب در حال انجام است اما این اتفاقی طبیعی است که در تمام شبکه‌ها حوادثی پیش بیاید و از نظر آمادگی شبکه و ظرفیت تولید، کار در حال انجام است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرید عزیز کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
بهشون بفرمائید هوا هم بیش از حد انتظار گرم شده. ابته مردم هم صرفه جویی نمیکنن.یعنی اصلا مهم نیست براشون .
:
:
:
آخرین اخبار