تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۴۹۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز تامین تجهیزات 17 پست انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان گرفته شد
مجوز تامین تجهیزات 17 دستگاه پست GIS انتقال و فوق توزیع برق در این استان به صورت فاینانس از محل منابع خارجی گرفته شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مجوز تامین تجهیزات 17 دستگاه پست GIS انتقال و فوق توزیع برق در این استان به صورت فاینانس از محل منابع خارجی گرفته شد.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: درسال های گذشته مجوز تامین تجهیزات 42 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع برای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به صورت AIS (پست های با عایق هوا) از شرکت توانیر اخذ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تشدید و استمرار پدیده گردو غبار و افزایش دما در سال های اخیر و همچنین برای جلوگیری از بروز خاموشی های مشابه بهمن سال 95 ، مجوز تامین تجهیزات 17 دستگاه پست انتقال و فوق توزیع بصورت GIS (پست های عایق گازی) از مجموع 42 دستگاه پست مذکور از شرکت مادر تخصصی توانیر برای توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.

دشت بزرگ افزود: این پروژه ها در قالب تامین تجهیزات 16 پست فوق توزیع و یک‌ دستگاه پست انتقال هستند که ارزش سرمایه گذاری در 42 پروژه‌ مذکور به میزان 9 هزار و 50 میلیارد ریال است که مبلغ یک هزار و 358 میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد.

GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی مجموعه ای رایانه محور و سازمان یافته از داده ها، روش ها، سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی متخصص است که اجازه انجام اموری مانند تولید، ذخیره سازی، نمایش، تجزیه و تحلیل، تفسیر و به هنگام رسانی را بر روی داده ها و اطلاعات جغرافیایی در قالب نقشه، گزارش و نمودار می دهد.

استان خوزستان دارای 6 نیروگاه، 160 ایستگاه انتقال و فوق توزیع برق است.

شرکت برق منطقه ای خوزستان، به جز استان خوزستان، استان کهگیلویه و بویر احمد را نیز زیر پوشش دارد.
:
:
:
آخرین اخبار