تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک 70میلیارد ریالی خیران خوزستانی به آزادی زندانیان
خیران نیک اندیش خوزستانی امسال 70میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی تربیتی خوزستان گفت: خیران نیک اندیش خوزستانی امسال 70میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

رضا پوستچی افزود:این مبلغ با برگزاری 40جشن گلریزان در شهرهای مختلف خوزستان جمع آوری شده و به این امر خداپسندانه اختصاص یافت.

وی اظهار کرد:در زمان حاضر 296 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ 200 میلیارد ریال در زندانهای استان در حال تحمل حبس هستند که امید است با وصول تعهدات خیران و همچنین تداوم کمک ها بتوان موجبات آزادی این زندانیان را فراهم و به آغوش خانواده ها بازگرداند.

پوستچی در ادامه افزود: امسال استان خوزستان به لحاظ برگزاری آئین های جشن گلریزان و جذب کمکهای دریافتی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور پیشتاز بوده است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی تربیتی خوزستان گفت: در 15 ماه گذشته 440 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد (به استثنای جرم کلاهبرداری) که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی وارد زندان شده بودند پس انجام تحقیقات ، اخذ تخفیف در بخشی از دیون از شکات ، توسط ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

وی ضمن تقدیر از ستاد دیه استان ، استانداری، دادگستری و خیرین نیک اندیش خوزستان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سطح استان، گفت : خیرین می توانند با پرداخت کمک های خود به شماره حساب 106230654006 ستاد دیه خوزستان برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد استان واریز کنند.

زندانی غیر عمد به افرادی گفته می شود که جرم در اثر حادثه غیر قابل پیش بینی یا فعالیت های مالی و اقتصادی غیر کلاهبرداری برای وی حادث شده و حضور وی در جامعه در احقاق حقوق زیان دیده و رفع آسیب و تهدیدات ناشی از نبود سرپرست خانواده تاثیر گذار است و این کمک و آزادی در اصل کمک به ارتقای اخلاق، سلامت رفتاری جامعه و کاهش جامعه جرم و جمعیت کیفری خواهد بود.

هم اکنون 12هزار و 500زندانی در 11 زندان استان در حال تحمل حبس هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار