تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایزه کتاب سال داستان احمد محمود برگزار می‌شود
جایزه کتاب سال داستان احمد محمود به همت گروهی از داستان ‌نویسان مطرح کشور برگزار می‌شود
جایزه کتاب سال داستان احمد محمود به همت گروهی از داستان ‌نویسان مطرح کشور برگزار می‌شود.

دبیر این جایزه گفت: نخستین دوره‌ جایزه احمد محمود، امسال در 2 شاخه‌ رمان و مجموعه داستان برگزار خواهد شد و برگزیدگان چهارم دی 96، همزمان با سالروز تولد این نویسنده معاصر معرفی می‌شوند.

کامران محمدی درباره نحوه داوری آثار افزود: تصمیم گرفتیم هیات انتخاب بزرگ و تا حد امکان فراگیری داشته باشیم تا کار انتخاب آثار، با مشارکت عده‌ بیشتری از فعالان ادبیات داستانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور، ابتدا گروه بزرگی از روزنامه‌نگاران، منتقدان و نویسندگان، به آثار داستانی سال 95 امتیاز می‌دهند و سپس آثار راه‌ یافته به مرحله‌ نهایی را گروهی از نویسندگان، داوری می‌کنند.

به گفته محمدی، هیات انتخاب دستکم 50 نفر از فعالان ادبیات داستانی خواهند بود و سارا سالار، مهدی ربی، محمدحسن شهسواری، کامران محمدی، پیمان هوشمندزاده و مهدی یزدانی خرم، کار داوری مرحله‌ نهایی را برعهده خواهند داشت.

وی درباره رقم و نوع جایزه‌ احمد محمود افزود: مبلغ جایزه 30 میلیون ریال است که در روز اختتامیه به برگزیدگان اهدا می‌شود؛ هرچند سعی داریم تندیسی هم برای جایزه طراحی کنیم که به یاد محمود به نفرات برتر اهدا شود.

دبیر جایزه کتاب سال احمد محمود گفت: تلاش می کنیم با جذب حامی، علاوه بر تضمین تداوم این کار، جایزه را که به نام یکی از بزرگترین نویسندگان ایرانی کلید خورده است، به شکل آبرومندتری برگزار کنیم.

به گفته وی، مطابق زمان‌بندی انجام شده این جایزه، دور دوم داوری در پاییز آغاز و نامزدهای نهایی در آذر امسال معرفی می شوند.

احمد اعطا با نام ادبی احمد محمود متولد چهارم دی1310 در اهواز نویسنده معاصر ایرانی بود، او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند.

معروف ترین رمان او همسایه‌ها در زمره آثار برجسته ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود.
احمد محمود 12 مهر سال 1381 در تهران درگذشت.

«داستان یک شهر»، «زمین سوخته» و «مدار صفر درجه» از جمله رمان های محمود است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار