تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به خشکی جراحی:
تابستان امسال در حوضه جراحی فقط کشت نخیلات داریم
خواسته ما از دولت این است که کیفیت آب شهرستان شادگان به منظور بهبود تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: خواسته ما از دولت این است که کیفیت آب شهرستان شادگان به منظور بهبود تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

جبار حمادی با بیان این‌که کشت تابستانه از 13 خردادماه آغاز شده است و تا 22 تیرماه پایان می‌یابد، اظهار کرد: در تابستان امسال در زمین‌های تحت آبخور جراحی، فقط کشت دائمی شامل نخیلات را داریم.

وی افزود: در حوضه رودخانه جراحی فقط نخیلات اما در منطقه دارخوین کشت‌هایی از جمله حبوبات، شلتوک و بامیه کشت می‌شوند.

حمادی با بیان اینکه عملیات کشت هنوز ادامه دارد، تصریح کرد: برنامه ما کشت حداکثر 2700 هکتار شلتوک، 250 هکتار بامیه، 60 هکتار حبوبات و کشت دیگر محصولات از جمله علوفه، یونجه، سبزی و صیفی است و پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال قبل 10 درصد به زیر کشت محصولات تابستانه افزوده شود.

وی با اشاره به این‌که عملیات کشت تابستانه تا 22 تیرماه به اتمام می‌رسد، گفت: آب کشت تابستانه در منطقه دارخوین از رودخانه کارون تأمین شده و به لحاظ آب هیچ‌گونه مشکلی برای کشت تابستانه وجود ندارند.

حمادی با بیان این‌که هوا در شهرستان شادگان نیز گرم است و این گرما بر کشت تابستانه تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: گرمای هوا ممکن است به بعضی از محصولات به طور مستقیم اثر بگذارد و آن‌ها را خراب کند. با توجه به گرمای هوا و نیاز درختان خرما به آب و خشک بودن رودخانه جراحی، اگر فاصله زمانی هر دوره آبیاری نخیلات بیشتر 10 روز شود، این مساله باعث ضربه زدن به محصول خرما می‌شود.

وی با اشاره به مرحله دوم آبیاری نخیلات در حوضه اراضی جراحی عنوان کرد: با همکاری سازمان آب و برق رهاسازی آب در این حوضه، دو الی سه روز دیگر صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از پیگیری‌های نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در زمینه موضوع تامین آب نخیلات و احیای آن‌ها قدردانی کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار