تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۹۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ولایتی در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد:
مذاکره دانشگاه آزاد با سیدحسن نصرالله درباره احداث دانشگاه/ شهریه‌ها متناسب با مناطق کشور تقسیم‌بندی می‌شود
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف ما پاسخ به خواسته‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد دانش‌بنیان است.

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 20 تیر) با حضور در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، اظهار داشت: بسیج دانشجویی یکی از ارکان مهم دانشگاه‌های ماست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخی به نیازها و مطالبات مردم برای علم‌آموزی است، اظهار داشت: تأسیس دانشگاه اسلامی نفس گرم رهبر فقید انقلاب را پشت سر خود داشته است.

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در دانشگاه‌های ما باید علم و عمل و علم و ایمان توأمان هم باشند. تلفیق نمایندگی ولی‌فقیه و بخش فرهنگی دانشگاه و همکاری این دو نهاد باعث این می‌شود که بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها در عرصه‌های فرهنگی را جبران کنیم.

ولایتی با بیان اینکه آینده دانشگاه آزاد رو به جلوست، متذکر شد: هدف ما پاسخ به خواسته‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد دانش‌بنیان است. اقتصاد مقاومتی  بدون بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر نیست.

ولایتی با اشاره به درآمدهای دانشگاه آزاد اظهار داشت:‌ بیش از 90 درصد درآمد دانشگاه آزاد از شهریه دانشجویان تأمین می‌شود و بر همین اساس این درآمدها باید به‌شکل دقیقی شفاف‌سازی شود که متأسفانه از ابتدای تأسیس دانشگاه شاهد این امر نبوده‌ایم و باید برای جبران حسابرسی‌هایی که طی سال‌های اخیر انجام نشده، اقدام کنیم.

وی گفت: از مهرماه امسال متناسب با شرایط اقتصادی مناطق مختلف کشور به‌خصوص مناطق محروم تدابیری اندیشیده‌ایم که شهریه‌ها متناسب با مناطق مختلف تقسیم‌بندی شود.

ولایتی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی دانشگاه آزاد تصریح کرد: در حوزه بین‌المللی تمرکزمان حمایت از کشورهای دوست و همسایه است. همان‌طور که در حوزه دفاعی به کشورهای همسایه کمک می‌کنیم قصد داریم در حوزه علمی نیز خدماتی را برای آنها انجام دهیم.

وی افزود: به‌طور مثال در شهرهای بغداد، بصره و همچنین مناطق کردنشین عراق قصد داریم تا با همکاری با مسئولان آن مناطق دانشگاه‌ها و مراکز علمی تأسیس کنیم. در لبنان نیز امکانات علمی در حدی نیست که نیازهای علمی برای کسانی که می‌خواهند تحصیلات عالیه را کسب کنند وجود ندارد و ما قصد داریم در آنجا نیز مراکز علمی متناسب با آن مناطق را تأسیس کنیم.

وی در رابطه با تأسیس دانشگاه در لبنان ادامه داد: با مکاتباتی که با سیدحسن نصرالله داشته‌ایم تفاهماتی را به‌منظور احداث دانشگاه و همکاری‌های بیشتر مراکز علمی لبنان با دانشگاه آزاد انجام داده‌ایم.

ولایتی با اشاره به فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی دانشگاه آزاد تصریح کرد: حضور همه‌جانبه بسیج دانشگاه آزاد در کارهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی ضروری است و من از دکتر کلانتری درخواست می‌کنم که زمینه همکاری‌های هرچه بیشتر حوزه فرهنگی و بسیج دانشگاه آزاد را فراهم کند و در جلسه آینده گزارش کاری را در اختیار من قرار دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار