تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید خوزستان خبر داد:
راه‌اندازی پویش مردمی تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند همزمان با دهه کرامت
با کمک ۲۸ تشکل مردمی ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید در استان جهیزیه زوج‌های نیازمند همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود و در نهایت ۲۰۰ زوج نیازمند با راه اندازی این پویش راهی خانه بخت می‌شوند
دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید خوزستان از راه‌اندازی پویش مردمی تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: با کمک ۲۸ تشکل مردمی ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید در استان جهیزیه زوج‌های نیازمند همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود و در نهایت ۲۰۰ زوج نیازمند با راه اندازی این پویش راهی خانه بخت می‌شوند.

حجت‌الاسلام دانیال اریکه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که (۲۰ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برنامه‌های فرهنگی ملی و بین‌المللی توسط آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. طی این برنامه خدام بارگاه حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) به همراه پرچم متبرک گنبد وارد شهرهای مختلف می‌شوند و عمدتا به جاهایی سرکشی می‌کنند که امکان زیارت حضرت برای آن‌ها سخت است.

وی گفت: جایگاه کلامی شیعه این است که بعد مسافت مانع زیارت نیست و این زیبایی مکتب ماست. لذا وقتی خادمی وارد یک روستا،‌ زندان یا بیمارستان می‌شود؛ حال و هوای حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را برای ما تداعی می‌کند.

اریکه اظهار کرد: سال گذشته در ۲۳ شهرستان برنامه جشن‌های زیر سایه خورشید در استان خوزستان برگزار شد. امسال ۲۸ شهرستان این جشن‌ها را برگزار می‌کنند. سال گذشته خدام در ۹ منطقه حاشیه‌ای اهواز حضور یافتند و امسال در ۱۳ منطقه محروم و کم‌برخوردار حاشیه اهواز حضور پیدا می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید از ۳ تا ۱۴ مردادماه با حضور خدام رضوی در استان برگزار می‌شود، گفت: ۱۶ نفر از خدام رضوی در قالب ۴ کاروان به مدت ۱۰ روز میهمان استان خوزستان هستند. سال گذشته ۳۰۰ برنامه خودجوش مردمی با حضور خدام اجرا شد. امسال پیش‌بینی ما همین میزان است.

وی ادامه داد: رویکرد جشن‌های زیر سایه خورشید در سال گذشته، مردمی بود و تمامی جشن‌ها در خیابان‌ها و محلات برگزار شد. امسال ۲۸ تشکل خودجوش فرهنگی و مردمی این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. ستاد جش‌های مردمی زیر سایه خورشید به دنبال آن است که یک نهضت خدمت‌رسانی در دهه کرامت به واسطه خدام، مردم و خیرین ایجاد کند که سود آن به مردم و محرومان می‌رسد.

اریکه از راه‌اندازی پویش مردمی تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند در راستای این رویکرد خبر داد و گفت: مسجد جوادالائمه(ع) اهواز به عنوان یکی از تشکل‌های مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید ۱۸ دست جهیزیه در این راستا تامین می‌کند و دیگر تشکل‌ها نیز تأمین جهیزیه را در برنامه خود دارند. در نهایت ۲۰۰ زوج نیازمند با راه اندازی این پویش راهی خانه بخت می‌شوند.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید در خوزستان در پایان گفت: امسال در کنار تشکل‌های خودجوش و مردمی که این جشن‌ها را اجرا می‌کنند، امکان مشارکت برای همه افراد و نهادهایی که به هرنحوی می‌توانند به این برنامه کمک کنند وجود دارد. این برنامه کاملا مردمی است و وابسته به جناح و حزب و ارگانی نیست.

محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: موضوع برپایی جشن‌های زیر سایه خورشید باید به دل باشد؛ لذا اگر مصوبه‌ای طرح می‌کنیم دیگر پیگیری نشود. موضوع این جلسه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است و همه می‌دانیم که امام رضا(ع) چه ظرفیتی دارد و این ظرفیت یک خیر اجتماعی است و می‌شود از همین ظرفیت در موضوع مسائل اجتماعی از آن کمک گرفت.

وی با بیان اینکه این ظرفیت باید در دهه کرامت تقویت شود، گفت: مصوبات باید روراست و صادقانه انجام شود که مقبول افتد. این نشست برای ثمربخشی و تقویت برنامه‌ جشن‌های «زیر سایه خورشید» است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که خشونت در خاورمیانه به حد اعلای خود رسیده است و ما شاهد پدیده‌های نوینی از خشونت در خاورمیانه هستیم.

کریمی‌کیا با تاکید بر اینکه در این دوره بیش از پیش نیازمند آنیم که به سیره اهل‌بیت(ع) بازگردیم، گفت: هر چه از سیره اهل‌بیت(ع) فاصله بگیریم بیشتر دچار این حوادث می‌شویم. این الگوهای معنوی می‌توانند به ما کمک کنند و برگزاری این نشست‌ها در همین راستاست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در پایان سخنان خود گفت: وضعیت حاکم بر خاورمیانه و ناامنی‌های موجود در اطراف کشورمان و تبلیغات فرقه‌های نوظهور می‌طلبد پررنگ‌تر، با دانش بیشتر و با برنامه‌ریزی در برگزاری این برنامه‌ها جلو برویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار