تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
50 نفر از تحریک‌کنندگان نزاع طایفه‌ای پتک دستگیر شدند
50 نفر از محرکان نزاع طایفه ای روستای پتک باغملک در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز گفت: 50 نفر از محرکان نزاع طایفه ای روستای پتک باغملک در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند.

علی‌رضا قاسمی نژاد روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به وسیع شدن حوزه نزاع پتک باغملک و کشیده شدن آن به شهرستان رامهرمز و ناموفق بودن هیات‌های صلح و تمکین نکردن 2 طرف درگیری به قانون، فرصت صلح و سازش به پایان رسیده و به درخواست به حق مردم و جدیت مسئولان در برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت، با مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور و شورای تامین خوزستان و 2 شهرستان باغملک و رامهرمز، این تصمیم گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه نظام، قدرت تامین امنیت را دارد افزود: تاکنون به خاطر برخی مصالح و با تصمیمات مسئولان استان فرصت صلح و سازش به 2 طرف درگیری داده شد که متاسفانه آنها قدر این فرصت‌ها را ندانستند.

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز ادامه داد: پس از هماهنگی صورت گرفته مسئولان قضایی خوزستان و 2 شهرستان باغملک و رامهرمز و نیز محول شدن این موضوع به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری نهادهای امنیتی نظامی و انتظامی و کار اطلاعاتی بسیار پیچیده در 48 ساعت گذشته حدود 50 نفر از کسانی که باعث شعله ور شدن این نزاع شده اند شناسایی و دستگیر شدند و این روند تا دستگیری همه عوامل درگیری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 50 نفر دستگیر شده مربوط به شهرستان های 2باغملک و رامهرمز بوده و ترکیبی از بزرگان و اتاق فکرهای 2 طرف این درگیری هستند.

قاسمی نژاد گفت: با تلاش مسئولان در آینده ای نزدیک این موضوع خاتمه پیدا خواهد کرد.

درگیری بین 2 طایفه محمدی و موسایی از سال 1394 در باغملک بر سر یک زمین زراعی شدت گرفت که پس از گذشت 2 سال این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

متهمان این درگیری در بیش از 9 روستای باغملک و 2 روستای رامهرمز ساکن هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار