تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
طرح توسعه گلخانه‌ای در اندیمشک اجرا شد
با هدف توسعه تولید و افزایش اشتغال در شهرستان طرح توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای اندیمشک اجرا شد
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با هدف توسعه تولید و افزایش اشتغال در شهرستان طرح توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای اندیمشک اجرا شد.

سیدهدایت الله موسوی اظهار داشت: توجه به توسعه تولید گیاهان زینتی و انواع گل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان است و به همین جهت امسال طرح‌های مختلفی با این هدف در اندیمشک به اجرا می‌رسد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک توسط کشاورزان به کشت انواع گل‌ و‌ گیاهان  زینتی اختصاص یافته و پس از کشت این محصول در شهرستان، محصول تولید شده به شهرها و استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت و با هدف توسعه تولید و افزایش اشتغال در شهرستان، طرح توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای اندیمشک اجرا و عملیات اجرایی دومین گلخانه مدرن اندیمشک آغاز شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، زمینه برای تولید انواع گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فراهم و به صورت سالیانه بیش از 240 هزار شاخه انواع گل در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف کشور شود.

موسوی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با اجرا و بهره‌برداری از دومین گلخانه مدرن شهرستان اندیمشک و به صورت سالیانه 6 میلیارد ریال ریال انواع گل تولید و شهرستان اندیمشک در زمینه توسعه کاشت انواع محصولات گلخانه‌ای گامی بلند بردارد.

وی افزود: دومین گلخانه مدرن شهرستان اندیمشک در زمینی به مساحت  15 هزار مترمربع ساخته می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر تحقق شعار سال زمینه برای  بهینه‌سازی تولیدات کشاورزی و افزایش راندمان تولید این محصولات در شهرستان برداشته می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک  ادامه داد: بیش از این نیز و با توجه به ظرفیت گسترده شهرستان اندیمشک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و امکان صادرات محصولات مختلف تولید شده در شهرستان به کشورهای مختلف جهان، طرح‌های گسترده در این زمینه به اجرا رسیده است.

 وی گفت: با اجرای این طرح‌ها بیش از 10 میلیون دلار از محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان به کشور روسیه صادر شد که به صورت میانگین، بیش از 17 هزار تن حجم محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان به کشور روسیه صادر شده و ارزش ریالی صادرات این محصولات، بیش از 370 میلیارد ریال است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار