تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتحادیه دامداران خوزستان خواستار واگذاری کشتارگاه دام با هدف کاهش قیمت گوشت قرمز شد
مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان خواستار واگذاری یک کشتارگاه جدید به این اتحادیه با هدف قطع دست دلالان سودجو و کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار شد
مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان خواستار واگذاری یک کشتارگاه جدید به این اتحادیه با هدف قطع دست دلالان سودجو و کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار شد.

جواد ابراهیمی با اشاره به وجود دلال در چرخه خرید و فروش دام و در نتیجه افزایش قیمت گوشت قرمز در استان اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم دام زنده (گوساله) حدود 120هزار ریال از دامدار خریداری می شود اما همین دام در بازار تا 2 برابر و حتی بیشتر عرضه می شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از این اختلاف قیمت در جیب دلال می رود و خواسته ما این است که با حمایت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و شهرداری بتوانیم یک کشتارگاه را در اختیار اتحادیه دامداران قرار دهیم تا عرضه دام توسط خود اتحادیه صورت گیرد که نتیجه آن هم به سود مصرف کننده و تولید کننده خواهد بود.

در ماههای اخیر قیمت انواع گوشت قرمز در خوزستان تا 400هزار ریال رسید که در اهواز از این رقم نیز فراتر نیز رفت.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه این اتحادیه 14هزار عضو دارد گفت: البته به همین میزان هم دامدار در استان داریم که عضو اتحادیه نیستند و در برخی موارد از خدمات اتحادیه بهره می برند.

وی با تاکید بر اینکه از همه دامداران خوزستان با همه توان حمایت خواهیم کرد یکی از برنامه های مهم اتحادیه دامداران خوزستان را تامین نهاده های ارزان قیمت برای دامداران با هدف توانمندسازی آنان عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث پایین آمدن قیمت تمام شده دام و فرآورده دامی می شود که این اتفاق به نفع مصرف کننده و دامدار خواهد بود.

ابراهیمی گفت: اتحادیه دامداران خوزستان یک اتحادیه جامع است که در خصوص کارهای دامداران و تولید و فروش محصولات دامی فعالیت گسترده ای دارد ، از این رو باید در این زمینه به فکر تکمیل چرخه باشیم و کمک به دامداران در راس این چرخه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید و توزیع شیر و تهیه نهاده های دامی دامداران با هزینه های کمتر و کیفیت بالاتر و همچنین وارد شدن به چرخه تولید گوشت از دیگر اهداف اتحادیه دامداران خوزستان است گفت: اکثر دامداران شیر تولیدی خود را تحویل کارخانه های شیر می دهند اما با وجود اینکه قیمت شیر طبق مصوبه تعیین می شود ولی مشاهده می شود که کارخانه های شیر ، قیمت شیر را خود تعیین می کنند و در حق دامدار بی مهری می شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه برخی کارخانه های شیر ، پول دامدار را پس از سه تا چهار ماه پرداخت می کنند و دامدار را در تهیه نهاده های دامی با مشکل رو به رو می کنندخواستار تغییر این رویه با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بالا بردن توان معیشتی دامداران خوزستان شد.

وی گفت: تاکنون در این خصوص و در راستای ساماندهی این مشکل جلسات مدیران کارخانه های شیر داشته ایم و خواسته ما این بود که اتحادیه دامداران به عنوان محور قرار گیرد و شیر را پس از خرید از دامدار به کارخانه بفروشد تا حق دامدار ضایع نشود.

ابراهیمی ، ضرورت تعامل با جهاد کشاورزی استان را در راستای اینکه بتوان با شرکتهای تولیدی کنسانتره و سبوس به نتیجه مناسب جهت حمایت از دامداران برسیم مورد تاکید قرار داد.

بر اساس آمار ، حدود 3.5میلیون دام سبک و 350هزار دام سنگین به ارزش 60هزار میلیارد ریال در استان خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار