تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۹۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص اعتبار 42 میلیارد ریال به مجموعه ورزشی طلاب؛
راه اندازی مجموعه ورزشی طلاب در دهه فجر 96
مجموعه ورزشی طلاب با تخصیص 42 میلیارد ریال اعتبار، دهه فجر امسال راه اندازی می شود
رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: مجموعه ورزشی طلاب با تخصیص 42 میلیارد ریال اعتبار، دهه فجر امسال راه اندازی می شود.

مهرداد شیروانی اظهار کرد: 10 سال از زمان کلنگ زنی مجموعه ورزشی طلاب می گذرد اما تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در طول این سال ها به حال خود رها شده بود که خوشبختانه از ماه گذشته کار عملیاتی آن از سرگرفته شده است.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این که وضعیت ورزش جانبازان و معلولان استان به لحاظ زیرساختی نسبت به استان های دیگر تاسف بار است افزود: اکثر استان های کشور حداقل یک یا دو مجموعه ورزشی دارند و از منابع درآمدی به کارهای روزمره خود می پردازند این در حالی است که قدمت و سهمیه مدال آوری خوزستان در مسابقات کشوری و بین المللی به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد : با راه اندازی مجموعه ورزشی طلاب صاحب یک مکان مناسب و استاندارد در استان خواهیم شد و به لحاظ کیفی و کمی شاهد تحولی عظیم در ورزش جانبازان و معلولان استان نیز باشیم. با وجود این مجموعه می توانیم علاوه بر برگزاری اردوهای خود، میزبانی مسابقات کشوری را به اهواز بیاوریم و از این طریق منبع درآمدی برای خود ایجاد کنیم.

شیروانی با اشاره به این با راه اندازی مجموعه ورزشی طلاب، 80 درصد مشکلات جانبازان و معلولان استان حل خواهد شد افزود: امروز هیات جانبازان و معلولان استان بدون داشتن کوچکترین امکانات در جایگاه دوم کشور قرار دارد در حالی که در سال 94 در رتبه دهم کشور قرار داشتیم. قطعا اگر جامعه جانبازان و معلولان استان دارای یک مجموعه ورزشی اختصاصی باشد به لحاظ کیفی و کمی 60 تا 70 درصد پیشرفت خواهیم داشت و همچون گذشته جایگاه اول کشور را به خود اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان این که تنگناها و مشکلات مالی فراوان همیشه گریبانگیر هیات جانبازان و معلولان استان بوده و همین امر باعث شده که تنها 12 هیات فعال در استان داشته باشیم، افزود: اکنون بعضی از شهرستان های بزرگ استان همچون بهبهان و اندیمشک به دلیل نبود بودجه و منابع مالی فاقد هیات بوده و فعالیتی ندارند در حالی که اگر مجموعه ورزشی طلاب راه اندازی شود می توانیم ورزش جانبازان و معلولان چهار یا پنج شهرستان استان را فعال کنیم.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات‏ و نداشتن یک مجموعه ورزشی اختصاصی ما نمی توانیم فعالیت های ورزشی خود را گسترش دهیم و میزبانی مسابقات کشوری را تقبل کنیم.

بچه های جانباز و معلول استان در زمینه ورزش کمتر مورد توجه قرار می گیرند و چون این ورزش جذابیت خاصی ندارد اسپانسری به سراغ ما نمی آید اگر چه در ماه های اخیر نگاه مسوولان به این هیات تغییر کرده و این موضوع نقطه امیدوار کننده ای است.

وی به وضع فجیع زمین تمرین جانبازان و معلولان واقع در ورزشگاه تختی اهواز اشاره کرد و گفت: سال ها ورزشکاران ما در این زمین که غیر استاندارد بوده و فاقد امکانات است تمرین می کردند اگر چه اخیرا دستور ساخت رختکن و تجهیزات جانبی آن صادر شد و این پروژه درحال اجرا است. خوشبختانه روز گذشته جلسه ای برای رسیدگی به مشکلات ورزش جانبازان و معلولان با مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد که به نتایج خوبی دست یافتیم.

شیروانی با بیان این که آمار ورزشکاران سازمان یافته هیات جانبازان و معلولان استان نزدیک به 700 نفر است که 30 درصد آن ها را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: در گذشته دید مسوولان نسبت به هیات جانبازان و معلولان با سایر هیات‌ها ها متفاوت بود و هیات به حال خود رها شده بود اما درحال حاضر این نگاه تغییر کرده و با برنامه‌ریزی ریزی به عمل آمده رشته های مختلف این هیات در حال از سرگیری فعالیت است.

وی در ادامه به طرح استعدادیابی در استان اشاره کرد و گفت: به دنبال گسترش ورزش جانبازان و معلولان در استان و پشتوانه سازی برای ورزشکاران ملی پوش خود، 100 نیروی جوان و فعال را در سطح استان جذب کردیم تا کار استعدادیابی را انجام دهند.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان در پایان گفت: امروزه پرورش قهرمان به سادگی میسر نیست و مقدماتی را می‌طلبد، که مهمترین آن ارائه یک برنامه‌ منسجم است اما برای تحقق برنامه هایمان با مشکل مواجه هستیم لذا نیاز است که مسوولان نگاه جدی به هیات ما داشته باشند و قطعا بازخورد این کار به سود کشور و استان خواهد بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار