تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۹۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس تاکید کرد:
لزوم افزایش سرانه درمانی در بخش روستایی شوش
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای دوستانه میان تعدادی از نمایندگان پزشک مجلس و وزیر بهداشت و درمان از خواسته‌هایش در خطاب به قاضی‌زاده هاشمی برای افزایش سرانه بهداشتی و درمانی و رفع برخی نواقص در حوزه انتخابی خود گفت
سید راضی نوری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای دوستانه میان تعدادی از نمایندگان پزشک مجلس و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: در این نشست از وزیر بهداشت خواسته‌هایی برای افزایش سرانه بهداشتی و درمانی و رفع برخی نواقص در حوزه انتخابی خود داشتم که از آن موارد می‌توان به راه‌اندازی یک مرکز بهداشت درمانی در مسیر خسرج در بخش شاوور از توابع شوش اشاره کرد.

وی ادامه داد: این خواسته که به صورت کتبی نیز به وزیر بهداشت منتقل شد به این دلیل که از ابتدای جاده بستان تا شهرستان حمیدیه یک مرکز بهداشتی هم وجود ندارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: برای روستای بیت شایع در بخش فتح‌المبین نیز با توجه به نیازی که به سرانه بهداشتی و درمانی در این مناطق محروم وجود دارد، به صورت شفاهی و مکاتبه درخواست یک مرکز بهداشت کردم که امیدواریم هر چه سریع‌تر در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

*ضرورت راه‌‌اندازی مرکز اورژانس

نوری در ادامه به اهمیت وجود مراکز اورژانسی در شوش اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست و در ادامه پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مرکز اورژانس در مناطق دوسلق، صرخه فتح‌المبین و آهودشت، از وزیر بهداشت خواستار احداث این مراکز در هر سه نقطه و تسریع در این زمینه شدیم.

وی ادامه داد: پیش از این نیز درخواست 5 آمبولانس از وزیر بهداشت کرده بودیم که تنها دو آمبولانس برای شهرستان شوش اختصاص داده شد، از وزیر بهداشت خواستار اختصاص آمبولانس‌های دیگری در این ارتباط شد.

نوری تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی از لحاظ فرآیندی و بهبود استانداردها باید به هم نزدیک شوند تا در مسیر خدمات‌رسانی مستمر به بیماران و مصدومان خللی ایجاد نشود.

وی به سرانه پایین درمانی در شوش اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: شهرستان شوش به جهت وسعت و پراکندگی روستاها نیازمند راه‌اندازی یک بیمارستان دیگر در بخش شاوور است که پیگیری‌هایی در این ارتباط صورت گرفته است؛ در مناطق دیگر شهرستان نیز نیازهای بهداشتی و درمانی وجود دارد که هر کدام به صورت جداگانه در حال پیگیری است.

نوری در پایان با بیان اینکه محوریت جلسه ادامه خدمت قاضی‌زاده در حوزه وزارت بهداشت و درمان بود به درخواست جدی نمایندگان از وزیر بهداشت برای تلاش در رفع نواقص اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه هنوز نقص‌هایی در حوزه سلامت، تخصیص بودجه، روند اجرا و برخی حوزه‌های دیگروجود دارد اما سایر دوستان معتقد بودند که هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و درمان باقی بماند.

نشست دوستانه نمایندگان پزشک مجلس و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان 17 تیر ماه سال جاری با حضور نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار