تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۵۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر:
مدارس خرمشهر به تامین وسایل سرمایشی نیاز دارند
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر: مدارس خرمشهر به شدت به تامین وسایل سرمایشی برای در امان ماندن دانش آموزان از گرما نیاز دارند.

عبدالحافظ عنبری اظهار کرد: ثبت نام ها پس از پایان امتحانات آغاز می شود و تا زمان وجود متقاضی ثبت نام ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در خرمشهر۴۰ هزار دانش آموز وجود دارد به نوآموزان مقطع پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته سه هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مقطع پیش دبستانی تحصیل کردند که حاکی از آماری ۹۰ درصدی بود و این تعداد امسال به چهار هزار نفر رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر افزود: این طرح کودکان پنج ساله را شامل می شود و به نوعی به کودکان دو زبانه برای ورود به دبستان کمک می کند و هزینه آموزش در مقطع پیش دبستانی در روستاها رایگان بوده و در مناطق شهری نیز حداقل مصوب دریافت می شود.

عنبری به موضوع توزیع نیروی آموزشی در مدارس نیز پرداخت و بیان کرد: طبق قانون کودکان باید در مناطق محدوده مسکونی خود ثبت نام شوند و از نظر سطح آموزشی نیز تلاش شده است که کیفیت آموزش در سطحی یکسان حفظ شود.

وی افزود: اختلاف معناداری بین امکانات، تجهیزات و به ویژه نیروی انسانی در خرمشهر وجود ندارد و در بحث آموزش به ویژه در مقطع ابتدایی این خانواده ها هستند که با تعامل با مدرسه و همراهی با فرزندان خود تاثیرگذارترین نقش را در آموزش بهتر دانش آموزان ایفا می کنند.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر، اعزام نیروهای با تجربه به مناطق حاشیه ای و دور از شهر را نیازمند اعطای تسهیلات ویژه به این معلمان دانست و گفت: در آموزش دو بعد کمی و کیفی مطرح است که در بعد کیفی آموزش باید شرایط خاص و مناسبی را برای خدمت فرهنگیان با تجربه تر در نظر گرفت.

وی در ادامه مدارس منطقه غرب کارون را یادآور شد و اظهار کرد: در مدارس غرب کارون یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ١٥مدرسه وجود داردکه خارج محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته است و اعتبارات منطقه آزاد شامل این منطقه نمی شود.

عنبری از باقی ماندن تنها چند کلاس کانکسی در منطقه غرب کارون خبر داد و گفت: کلاس های کانکسی در منطقه کارون و آن هم به علت تغییر سیستم آموزشی پنج ساله به شش ساله بر می گردد.

وی دیوار کشی، نوسازی سرویس های بهداشتی وایجاد حوزه امتحانات نهایی برای نخستین بار در سال تحصیلی ۹۵ در غرب کارون به عنوان عمده ترین خدمات ارائه شده به مدارس در این منطقه یاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر از نیاز شدید مدارس خرمشهر به سیستم سرمایشی خبر داد و گفت: ۴۰۰ دستگاه کولر ازسوی سازمان منطقه آزاد اروند به مدارس اهدا شده است که به عبارتی سهمیه هر مدرسه دو دستگاه کولر است و از همین تعداد نیز بخش بسیاری مستهلک شده اند.

وی ادامه داد: مدارس خرمشهر به شدت با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم سازمان منطقه آزاد اروند در این زمینه همچون گذشته ورود کرده و مدارس عرب کارون را نیز به لیست خدمات خود بیافزاید.

عنبری در پایان خوستار تعامل مستمر صداو سیما به عنوان رسانه ملی با سیستم آموزش و پرورش شد و گفت: با در اختیار قرار دادن فرصتی به همکاران آموزشی برای برقراری ارتباط با مردم می توان تا حد زیادی به اعتلای جامعه و کاهش انواع بزه و مشکلات اجتماعی کمک کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار