تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۴۹۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعریف 220 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی شوش
فرماندار شوش با بیان اینکه هر یک از روستاهای این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به یک کارگاه تولیدی و اشتغال را دارد گفت:220 طرح اشتغالزا برای مناطق روستایی شوش تعریف شده است
فرماندار شوش با بیان اینکه هر یک از روستاهای این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به یک کارگاه تولیدی و اشتغال را دارد گفت:220 طرح اشتغالزا برای مناطق روستایی شوش تعریف شده است.

رضا نجاتی روز چهارشنبه با تشریح تلاش صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی این شهرستان افزود:ایجاد اشتغال اولویت نخست دستگاه های اجرایی است و تلاش می شود در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.

وی از مناطق روستایی به عنوان زیربنای توسعه، تولید و اشتغال یاد کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و استعداد هر روستا، می توان برای جوانان جویای کار آن طرح تولیدی تعریف کرد.

نجاتی بر فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها به همت روستائیان تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار مانع مهاجرت روستائیان و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها می شود.

وی با اشاره به ارائه طرحی ابتکاری با عنوان هر روستا یک طرح تولیدی و اشتغالزا در این شهرستان گفت:در راستای اجرای این طرح ابتکاری که برای اولین بار در خوزستان اجرا شد برای 220 روستای شوش طرح اشتغالزا تعریف شده است.

فرماندار شوش به ظرفیت های بالای کشاورزی،گردشگری و صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت:در کنار اجرای طرح های عمرانی در مناطق روستایی شوش ، اشتغال و افزایش تولید هدفگذاری شده است.

وی گفت: ساکنان مناطق روستایی که با بهره گیری از امکانات محلی ،کارگاه تولیدی کوچک راه اندازی کنند حمایت می شود.

شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت و 220 روستا در تولید گندم در کشور مقام نخست را دارد.

این شهرستان علاوه بر تولید حدود 2میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و پیشگام بودن در تولیدی بسیاری از محصولات ، در زمینه صنعت نیز با وجود شرکت های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کاغذ پارس ، حریر خوزستان ، پگاه خوزستان و نیز کارخانه قند که آخرین مراحل احیا و راه اندازی مجدد را طی می کند از ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال برخوردار است که باید بدرستی به کار گرفته شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار