تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
امکان تغییر لباس فرم مدارس هر سه سال یک‌بار
برای رفاه حال خانواده‌ها اعلام شد مدارسی که سال گذشته فرم لباس خود را تغییر داده‌اند، امسال حق تعویض فرم را ندارند و مدیران حداقل تا سه سال نباید نسبت به تغییر فرم لباس اقدام کنند
رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هماهنگ بودن و داشتن یک فرم واحد در مدارس موجب نظم می‌شود، گفت: خانواده‌ها اجباری برای مراجعه به تولیدی تعیین‌شده توسط مدرسه ندارند و در صورت تمایل می‌توانند فرم لباس موردنظر و هماهنگ را خود شخصا تهیه کنند.

فرزانه عیدی‌وندی اظهار کرد: تولیدی‌های پوشاک هرساله در زمینه تولید پوشاک مدارس در سه رده صنفی، تعاونی و صنعتی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت زیر نظر استانداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کارگروه‌ها و جلسات لازم در طول سال تحصیلی توسط سازمان صنعت استان که دبیرخانه ساماندهی پوشاک مدارس را بر عهده دارند، تشکیل و لیست اسامی تولیدی‌ها، خردادماه به مناطق ارسال شده است؛ اکنون مدیران مدارس با تولیدی‌های پوشاک قراردادهای مربوطه را زیرنظر کارشناس انجمن ادارات منعقد کرده‌اند. ما اعلام کرده‌ایم که بر اساس مدل‌هایی که در ۲ سال گذشته توسط طراحان لباس در استان طراحی شده، لباس‌ها مطابق با هویت ایرانی - اسلامی و با رنگ‌های شاد تهیه شوند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای رفاه حال خانواده‌ها اعلام شد مدارسی که سال گذشته فرم لباس خود را تغییر داده‌اند، امسال حق تعویض فرم را ندارند و مدیران حداقل تا سه سال نباید نسبت به تغییر فرم لباس اقدام کنند.

عیدی‌وندی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان موظف است که بر فرآیند تولید لباس نظارت داشته باشد، عنوان کرد: مدیران موظف شده‌اند که مدل، رنگ و نرخ‌نامه لباس را در مدرسه نصب کنند؛ خانواده‌ها اجباری برای مراجعه به تولیدی تعیین‌شده ندارند و در صورت تمایل می‌توانند فرم لباس موردنظر و هماهنگ را خود شخصا نیز تهیه کنند، زیرا به مدیران اعلام شده که فرم مدرسه همراه با مدل و رنگ مورد نظر دوخته و جهت اطلاع اولیا در مدرسه نصب شود.

وی در خصوص نرخ‌نامه لباس فرم مدارس، افزود: نرخ‌گذاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و با توجه به نوع پارچه انجام می‌شود و آموزش و پرورش دخالتی در تعیین قیمت ندارد، اما اعلام کرده‌ایم که تعمیر لباس نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هماهنگ بودن لباس‌ها و داشتن فرم واحد در مدارس ضمن ایجاد نظم از بسیاری جهت‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد، گفت: در خصوص برخی مدارس پسرانه که فرم شلوار آزاد دارند، باید گفت که این موضوع در استان به‌تدریج در حال تغییر است و فرم پیراهن و شلوار در مدارس پسرانه یکسان خواهد شد.

عیدی‌وندی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها سعی کنند مراجعه به تولیدی‌ها را به روزهای آخر شهریور موکول نکنند و برای تهیه لباس 10 تا 15 روز مهلت در نظر بگیرند؛ چراکه مراکز تولیدی در روزهای آخر با ضیق وقت مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها در خصوص فرم، رنگ و ... لباس اعتراضی دارند، باید اعتراض خود را به انجمن اولیا و مربیان یا مدیران مدارس اعلام کنند و بدانند که تولیدی لباس هیچ اختیاری در این زمینه ندارد، اما اگر در خصوص دوخت و کیفیت کار اعتراض داشته باشند می‌توانند به تولیدی یا انجمن اعتراض کنند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این انجمن به مدت 2 سال است که اقدام به تهیه لباس مدارس برای مناطق محروم و عشایری می‌کند، گفت: در این راستا در ۲ سال گذشته 12 هزار دست لباس برای دانش‌آموزان عشایری به شکل رایگان توسط تولیدی‌های خیّر تولید و در اختیار آموزش و پرورش عشایر استان جهت توزیع قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برای دانش‌آموزان مدارس محروم و غیر برخوردار٬ ضمن هماهنگی با تولیدی طرف قراردداد٬ لباس با قیمت کمتر در اختیار قرار خواهد گرفت و بسیاری از تولیدی‌ها با هماهنگی مدیران نسبت به این کار اقدام کرده‌اند تا لباس مدرسه برای مناطق محروم و عشایر به‌صورت رایگان یا نیم‌بها و با نرخ پایین‌تر از قیمت مصوب، در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

عیدی‌وندی با بیان اینکه امسال نیز این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی شده و تولیدی‌ها برای تولید پوشاک مدارس برای ایتام، دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی و ... همکاری خوبی دارند و لباس موردنیاز را با کمال احترام و عزت به‌صورت رایگان یا با نرخ پایین‌تر در اختیار می‌گذارند که این عمل قابل تقدیر است.

وی در خصوص نحوه شکایت خانواده‌ها در زمینه پوشاک مدارس عنوان کرد: جهت رسیدگی به شکایات٬ اولیای معترض می‌توانند با شماره‌های 322216850 و 32213309 تماس بگیرند و سازمان صنعت معدن و تجارت٬ اتحادیه صنف پوشاک اهواز و انجمن صنفی کارفرمایی پوشاک خوزستان آماده پاسخگویی به اعتراضات و شکایات عمومی شهروندان هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار