تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۹۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی درخصوص گزارش کمیسیون انرژی درباره بحران اخیر قطعی آب، برق؛
تعرفه‌های آب و برق استان خوزستان اصلاح شود
جهت رعایت حال مردم خوزستان، تعرفه‌های آب و برق در این استان در فصل تابستان اصلاح شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:جهت رعایت حال مردم خوزستان، تعرفه‌های آب و برق در این استان در فصل تابستان اصلاح شود.

سیدفاطمه حسینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون انرژی درباره بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات استان خوزستان گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی مردم خوزستان شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کردند و مردم آن دیار با جان و مال خود غیورانه از وطن دفاع کردند و امروز ما به عنوان قانونگذار برای ارج نهادن به مردم این خاک سرخ باید نگاهی ویژه به این منطقه داشته باشیم.

استان خوزستان با وجود دارا بودن سرمایه‌هایی مانند نفت و گاز یک استان محروم محسوب می‌شود

نماینده مردم تهران،ری شمیرانات ،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درحالی که میزان بارندگی در خوزستان کمتر از یک سوم متوسط جهانی است از طرفی این استان با وجود دارا بودن سرمایه‌هایی مانند نفت و گاز یک استان محروم محسوب می‌شود که البته جای تأسف دارد.

وی ادامه داد:مردم استان خوزستان از ابتدایی‌ترین امکانات شهروندی مانند آب و برق هم به طور مناسب در طول سال برخوردار نیستند، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم توجه ویژه حاکمیت به بحران اخیر استان خوزستان، باید اقدامات دولت در زمینه رفع بحران در استان خوزستان تقویت شود و این اقدامات با تداوم و جدیت پیگیری شود تا نتیجه به نحوی باشد که انتظار می‌رود و این نتایج باید در ارتقای کیفیت زندگی مردم خوزستان مشهود باشد.

تالاب‌های استان خوزستان احیاء شود

حسینی افزود: افت ولتاژ برق و نوسانات مستمر در شبکه برق خوزستان موجب خسارت وسایل الکترونیکی مردم این منطقه شده است و پیشنهاد می‌شود حداقل تعرفه‌های آب و برق در فصل تابستان در این مناطق اصلاح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تالاب‌های استان خوزستان احیاء شود و نکته دیگر اینکه در بودجه سال 96 پیشنهادی مطرح شد که 3 درصد از مبلغ هر یک از قراردادهای داخلی و خارجی نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز برای رفع اثرات مخرب زیست محیطی در آن منطقه صرف شود؛ اما به دلیل بار مالی شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد اما دولت می‌تواند این مهم را پیگیری کند.
:
:
:
آخرین اخبار