تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساری در صحن علنی مطرح کرد؛
تأکید بر لزوم احیای تالاب‌ها و رفع مسائل مربوط به قطع آب و برق استان خوزستان
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احیای تالاب‌های خوزستان و رفع مشکلات در زمینه قطعی آب و برق این استان تأکید کرد
تأکید بر لزوم احیای تالاب‌ها و رفع مسائل مربوط به قطع آب و برق استان خوزستاننماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احیای تالاب‌های خوزستان و رفع مشکلات در زمینه قطعی آب و برق این استان تأکید کرد.

علی ساری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون انرژی درباره بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات استان خوزستان گفت:در حال حاضر کانون اصلی تولید ریزگردها در داخل ایران است؛بنابراین باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وجود گرد و غبار و ریزگرد در ایران در چند سال اخیر به دلیل خشک شدن تالاب‌ها در ایران و عراق است.

تالاب‌های هور‌العظیم و شادگان احیاء شوند/ تعطیلی مدارس و ادارات و قطعی آب و برق مردم استان خوزستان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است

ساری افزود: حدود دومیلیون هکتار از تالاب‌های کشور عراق و 40درصد از تالاب‌های خوزستان خشک شده است و راه‌حل آن اقدامات کارشناسی براساس هر منطقه و احیای تالاب‌ها است.

وی ادامه داد: اوج خشک شدن تالاب‌ها مربوط به سال‌های 87 و 89 است که بخش قابل توجهی از 2.5 میلیون هکتار تالاب عراق خشک شد و تالاب بین‌النهرین در حال خشک شدن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تعطیلی مدارس و ادارات و قطعی آب و برق مردم استان خوزستان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است؛بنابراین باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد و تالاب‌های هور‌العظیم و شادگان احیاء شوند ؛البته اقدامات دولت در این راستا قابل تقدیر است؛اما امیدوارم این اقدامات تداوم یابد و مصوبات در این رابطه به طور کامل اجرایی شود.
:
:
:
آخرین اخبار