تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مختار در خصوص گزارش بحران قطعی آب و برق؛
نهال کاری در خوزستان فراموش شده است
نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه نهال‌کاری در خوزستان برای جلوگیری از بحران ریزگردها فراموش شده گفت:رودخانه‌های خشک شده استان نمی‌تواند راهکاری برای مبارزه با این بحران باشد
نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه نهال‌کاری در خوزستان برای جلوگیری از بحران ریزگردها فراموش شده گفت:رودخانه‌های خشک شده استان نمی‌تواند راهکاری برای مبارزه با این بحران باشد.

جلیل مختار در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان گفت: دولت 3 برنامه اجرایی برای جلوگیری از بحران ریزگردها در برنامه داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مالچ‌پاشی اشاره کرد و گفت: طی قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) قرار شد این پروژه انجام شود و هر سال 20 هکتار زمین برای 10 سال مالچ‌پاشی شود؛اما وزارت نفت زیر بار تعهدات خود نرفت.

5 حوزه رودخانه استان می‌توانند باعث حل بحران ریزگردها شوند

وی در ادامه با بیان اینکه درختکاری نیز فراموش شده افزود: اگر پیمانکار برای نهالکاری و درختکاری برای جلوگیری از ریزگردها اقدام کند،عدم اعتبار موجود باعث از بین رفتن پروژه می‌شود.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه 5 حوزه رودخانه نیز در استان وجود دارد که می‌تواند باعث حل بحران ریزگردها شود،خاطر نشان کرد:چند حوزه رودخانه‌ای دچار خشکی قطعی و چند حوزه دیگر نیمه خشک هستند که نمی‌توانند برای این مورد استفاده شوند تا راهکاری برای خروج آنها از خشکسالی اندیشیده شود.
:
:
:
آخرین اخبار