تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت روحانی قله های پیشرفت و توسعه ی پایدار را هدفگذاری کرده است
سرانه ی هزینه ی بهداشت و درمان در بودجه ی سال 2017 آمریکا، 15 میلیون تومان است اما همین سرانه در بودجه سال 1396 ایران و باوجودی که این دولت بهداشت و درمان را هدف نخست قرار داده، فقط 600 هزار تومان است. یعنی هر آمریکایی 14 میلیون و چهارصد هزار تومان از هر ایرانی سالمتر و قوی تر است. دولت روحانی قله های پیشرفت و توسعه ی پایدار را هدفگذاری کرده است. ایرانیان با هرکسی که مخالف آن باشد خواهند جنگید.

دولت روحانی قله های پیشرفت و توسعه ی پایدار را هدفگذاری کرده استپیمان قلیزاده*
بودجه ی وزارت دفاع آمریکا سالی هفتصد میلیارد دلار است. در چنان وزارتخانه ای غولهای تحلیلگر نظامی جمع شده اند. آنها حتما حمله ی موشکی سپاه پاسداران را به دقت آنالیز می کنند و اطلاعات دقیق و فنی و تخصصی از آن استخراج می کنند و نهایتا محاسبه ی بخشی از توان دفاعی و بازدارنده ی ایران به دستشان خواهد آمد. وزیر دفاع آمریکا، محاسبات و نتایج را در اختیار فرمانده ی کل قوای آمریکا، دونالد ترامپ خواهد گذاشت و به او خواهد گفت ایران اگر بخواهد در عرض چند ساعت یا چند دقیقه می تواند سرمایه ی تمام متحدان منطقه ای آمریکا در جنوب خلیج فارس را با خاک یکسان کند. دونالد ترامپ تاجر است. خودش و دختر و دامادش در سعودی سرمایه گذاری کرده اند معهذا وزیر خزانه داری آمریکا می تواند دقیقتر به او بگوید که در عرض دو ساعت ایران چند هزار میلیارد دلار ثروت متحدان آمریکا و خود آمریکا را می تواند نابود کند.
ما برجام را امضا کردیم. به اعتراف اوباما برجام شیوه ی راستی آزمایی هسته ای اش به مراتب بالاتر از ان پی تی است. معنای امضای برجام بوسیله ی ایران این است که ما دنبال صلح هستیم نه جنگ. در زمان مذاکرات برجام بیشتر از 95 درصد ایرانیان طرفدار امضای این توافق نامه بودند. چون ایرانیان دنبال صلح هستند نه جنگ.
در انتخابات ریاست جمهوری اخیر 75 درصد از رای دهندگان شرکت کردند. رییس جمهور منتخب با حداقل 24 میلیون رای پیروز شد. رییس جمهور منتخب سه هدف کلان اقتصادی را اعلام کرد: رشد اقتصادی بالای 8 درصد. سرمایه گذاری خارجی بالای 67 میلیارد دلار در سال و ایجاد 955 هزار شغل پایدار در هر سال.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، رکس تیلرسون وزیرخارجه و سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه می توانند مجددا گزارش وزارت دفاع آمریکا را همراه با محاسبات دقیق و فنی ملاحظه فرمایند و از وزیر خزانه داری آمریکا دوباره بخواهند میزان سرمایه ی آمریکا و متحدانش را که در برد موشکهای ایران قرار دارد چرتکه بیندازد و پس از آن هر اقدامی را که صلاح می دانند انجام دهند.
افکار عمومی ایرانیان پس از امضای برجام، متحد و یکپارچه است و این اتحاد پس از انتخابات ریاست جمهوری به سطح ایده آلی رسیده است. توان موشکی بخشی از دکترین دفاعی ماست و بود یا نبودش به کسی ربطی ندارد. ایران اکنون در وضعیتی است که با هرگونه تعرض و کارشکنی در برابر پیشرفت و توسعه ی پایدارش برخورد خواهد کرد. فرقی هم ندارد طرف مقابل چه کسی باشد.
ما هم مثل آمریکائیان حق زندگی بهتر و انسانی تر داریم. سرانه ی هزینه ی بهداشت و درمان در بودجه ی سال 2017 آمریکا، 15 میلیون تومان است اما همین سرانه در بودجه سال 1396 ایران و باوجودی که این دولت بهداشت و درمان را هدف نخست قرار داده، فقط 600 هزار تومان است. یعنی هر آمریکایی 14 میلیون و چهارصد هزار تومان از هر ایرانی سالمتر و قوی تر است.
دولت روحانی قله های پیشرفت و توسعه ی پایدار را هدفگذاری کرده است. ایرانیان با هرکسی که مخالف آن باشد خواهند جنگید.
*مدرس دانشگاه-دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی
:
:
:
آخرین اخبار