تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۹۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سال آخر ازفاز اول طرح 550 هزار هکتاری در حوزه کرخه شمالی
مدیر حوزه کرخه شمالی اظهار کرد: کرخه شمالی شاهد سال آخر اجرایی کردن فاز اول طرح 550 هزار هکتاری است، امید می رود مابقی مراحل این طرح تکمیل و نواقص موجود نیز رفع شوند. تاکنون 26 هزار هکتار از 37 هزار هکتار سهم کرخه شمالی به مرحله پایانی رسیده است. همچنین سال گذشته 20 هزار هکتار نیز زیر کشت رفته است ۱۲ هزار هکتار به بهره برداران ارائه موقت با صورت جلسات مورد نیاز، شده است.

پس از پایان طرح مالکان و کشاورزان به زمین های خود بازخواهند گشت

مهندس درخشانی فر در رابطه با وضعیت کنون طرح 550 هزار هکتاری و حضور کشاورزان بر سر اراضی خود عنوان کرد: کرخه شمالی با ۵۳ روستا و جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر و ۳۶۶۱ خانوار پذیرای طرح 550 هزار هکتاری هستند. با وجود اینکه مالکان زمین ها اکثر در شهر اهواز حضور دارند اما انتظار می رود با اتمام این طرح شاهد بازگشت مالکان به اراضی خود باشیم.

درصد بسیاری از نیروهای طرح 550 هزار هکتاری حوزه کرخه شمالی بومی هستند

درخشانی فر مدیر حوزه کرخه شمالی در طرح 550 هزار هکتاری، درصد فراوانی از نیروهای این طرح را بومی دانست و ادامه داد: با رونق شدن زمین ها کسب کار از قبل این طرح، بیش ک کشاورزان بیش از پیش حضور خود را در منطقه به اثبات می رسانند. روزانه کشاورزان با مراجعه به ما در خواست اضافه شدن به فاز اول و دوم این طرح در این حوزه را دارند که این امر حاکی از بالا رفتن اطلاعات کشاورزان در زمینه کشاورزی و فواید طرح 550 هزار هکتاری است.

سال آخر ازفاز اول طرح 550 هزار هکتاری در حوزه کرخه شمالی

وی افزود: کرخه شمالی شاهد سال آخر اجرایی کردن فاز اول طرح 550 هزار هکتاری است، امید می رود مابقی مراحل این طرح تکمیل و نواقص موجود نیز رفع شوند. تاکنون 26 هزار هکتار از 37 هزار هکتار سهم کرخه شمالی به مرحله پایانی رسیده است. همچنین سال گذشته 20 هزار هکتار نیز زیر کشت رفته است ۱۲ هزار هکتار به بهره برداران ارائه موقت با صورت جلسات مورد نیاز، شده است.

لزوم هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی جهت تخصیص آب برای فاز دوم این طرح درحوزه کرخه شمالی

مهندس درخشانی فر تاکیید کرد: در فاز اول این طرح مناطقی که دارای شبکه اصلی بودند کارهای مورد نیاز آن ها به صورت کامل انجام شد اما در فاز دوم بعضا شبکه های اصلی موجود نیستند، لذا برای ایجاد این شبکه ها نیاز به  تخصیص آب است که این کار هماهنگی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی را می طلبد که برای فاز دوم هماهنگی های لازم برای تخصیص آب صورت بگیرد.

پیمانکاران ملزم به رفع نواقص بعد از برداشت طی 45 هستند

مدیر حوزه کرخه شمالی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها تمهیداتیدر نظر گرفته شده است که ازجمله این تمهیدات  می توان به دو شیفت کردن عملیات اجرایی، افزایش اکیپ های اجرایی و مستقر شدن اکیپ مجزا جهت رفع نواقص در کارگاه ها نام برد. پس از برداشت محصول عملیات اجرایی پیمانکاران متعهد و ملزم به انجام آن هستند که طی 45 روز رفع نواقص را انجام دهند.
:
:
:
آخرین اخبار