تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۹۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است
تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت:‌ تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به خبر فوت پنج بیمار بر اثر تب کریمه‌کنگو در سطح کشور که هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، اظهار کرد: ‌با وجود این‌که تب کریمه کنگو، از بیماری‌های بومی استان خوزستان و احتمال ابتلا به این بیماری در این منطقه زیاد است اما خوشبختانه با توجه به رعایت نکات بهداشتی، این بیماری در خوزستان کنترل شده است.

وی افزود: عدم رعایت اصول بهداشتی توسط کسانی که با دام سر و کار دارند، از عوامل مهم در ابتلا به تب کریمه‌ کنگو است.

سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب‌ کریمه‌ کنگو توصیه کرد: از خرید گوشت از کشتارگاه‌های سنتی بپرهیزید و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه گوشت در سطح شهرها و کشتارگاه‌های صنعتی تهیه کنید.  

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: همچنین گوشت باید پس از خرید به مدت 24 ساعت در جای سرد نگهداری و فریزشده و پس از آن مصرف شود.

وی با بیان این‌که روستاییان و دامداران باید در رعایت نکات بهداشتی در نگهداری دام بیشتر دقت کنند، افزود: در صورتی که دامداران روی دام "کنه" مشاهده کنند، نباید به آن دست بزنند زیرا کنه عامل انتقال بیماری تب‌ کریمه‌ کنگو است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: تب کریمه کنگو
:
:
:
آخرین اخبار