تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۹۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:
مرمت خانه تاریخی طلوعی فر در دزفول آغاز شد
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول از آغاز فصل اول مرمت خانه تاریخی طلوعی فر دربافت قدیم دزفول خبرداد
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول از آغاز فصل اول مرمت خانه تاریخی طلوعی فر دربافت قدیم دزفول خبرداد.

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: خانه طلوعی فر دارای عناصر و تزیینات مربوط به معماری بومی دزفول بوده و با قدمتی ۲۰۰ ساله از جمله بناهای ارزشمند تاریخی دربافت تاریخی دزفول است.

وی افزود: این خانه تاریخی از آنجا که در سالهای اخیر به صورت متروکه و خالی از سکنه رها شده آسیب و صدمه زیادی به آن وارد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول عنوان کرد: در سال جاری گام نخست عملیات مرمت این خانه تاریخی با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و در این مرحله نسبت به مرمت بخش های آسیب دیده سقف و دیوارهای اتاق ها و هشتی اقدام خواهد شد.

آریایی نیا افزود: دیوارهای بیرونی این بنا به علت فرسودگی شدید در معرض خطر ریزش و بروز حادثه جانی قرار گرفته به همین دلیل مقاوم سازی و زیبا سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خانه طلوعی فر پس از مقاوم سازی و مرمت در راستای حمایت از هنرمندان و با هدف اشتغالزایی به عنوان محل تولید و عرضه صنایع دستی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار