تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۹۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح جهاد کشاورزی خوزستان درباره گرانی مرغ
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که قیمت مرغ متعادل است، گفت: قیمت مرغ در بازار به دلایل مختلف دارای نوسان است اما اکنون روند نزولی دارد
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که قیمت مرغ متعادل است، گفت: قیمت مرغ در بازار به دلایل مختلف دارای نوسان است اما اکنون روند نزولی دارد.

مسعود احمدی اظهار کرد: مرغ یکی از کالاهایی است که به دلیل قیمت بالای گوشت قرمز، مورد استفاده بسیاری از اقشار جامعه قرار می‌گیرد و این مساله باعث افزایش تقاضای مرغ شده است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مرغ، افزایش قیمت نهاده‌های موردنیاز برای پرورش مرغ است. در حال حاضر قیمت هر کیلو دان موردنیاز جوجه، حدود 1800 تومان است و یک جوجه در طول مدت زمان رشد باید حدود 4.5 کیلو دانه مصرف کند؛ این مساله باعث افزایش قیمت تمام‌شده مرغ و در نهایت افزایش قیمت آن می‌شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به این‌که اکنون قیمت تمام‌شده مرغ زنده برای مرغدار حدودا هر کیلو 5700 تا 5800 تومان است، تصریح کرد: در برخی از برهه‌های زمانی به دلیل پایین بودن قیمت مرغ، مرغداران متضرر می‌شوند و این مساله باعث می‌شود که در دوره‌هایی شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

احمدی با بیان این‌که اگر بخواهیم از مصرف کننده حمایت کنیم باید از تولید حمایت کنیم، عنوان کرد: قیمت مرغ در بازار به دلایل مختلفی نوسان دارد اما این قیمت اکنون روند نزولی پیدا کرده است. در حال حاضر قیمت مرغ از هر کیلو 8600 تومان به حدود 8 هزار تومان رسیده و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اکنون برای تنظیم بازار به اندازه کافی مرغ منجمد ذخیره شده است اما ذائقه مردم خوزستان بیشتر به سمت مرغ کشتار روز گرایش دارد؛ قیمت هر کیلو مرغ منجمد به صورت عمده 5300 تومان و به صورت خرده فروشی 5800 تومان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار