تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۹۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان:
بی احتیاطی عامل افزایش وقوع حوادث فردی در استان
در سال های اخیر بی احتیاطی ها و فقدان خود مراقبتی ، سبب افزایش حوادث فردی به منجر به فوت و مصدومیت افراد در استان شده است
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: در سال های اخیر بی احتیاطی ها و فقدان خود مراقبتی ، سبب افزایش حوادث فردی به منجر به فوت و مصدومیت افراد در استان شده است.

سیدفرزاد حسینی روز شنبه با بیان اینکه بسیاری از حوادث ناگوار در استان قابل اجتناب هستند ولی بی احتیاطی ها هر سال جان بسیاری از مردم را می گیرد افزود: نقش رسانه ها و افزایش آگاهی مردم در این زمینه می تواند منجر به کاهش حوادث مرگبار و پیشگیری از حوادث تلخ در استان شود.

وی گفت: پارسال 101هزار نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند که بیشتر آنان از تصادفات رانندگی بوده است و این زیبنده استان خوزستان نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان ، استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی ، نبستن کمربند ایمنی و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی عنوان کرد که سبب افزایش میزان تصادفات در استان خوزستان شده است.

وی در ادامه میزان غرق شدگی را نیز از مواردی دانست که در استان هرساله جان افراد زیادی به خصوص جوانان را می گیرد.

حسینی گفت: بیشتر غرق شدگان کسانی بودند که فنون شنا را بلد نبودند و در جاهای مطمئن و حفاظت شده شنا نکرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان بدون اشاره به تعداد غرق شدگان در خوزستان گفت: رتبه استان خوزستان از نظر تعداد غرق شدگی در کشور سوم و در تعداد نزاع نیز رتبه بیست و هشتم را داریم.

وی با بیان اینکه پارسال 191 مورد فوتی بر اثر سوختگی در استان ثبت شده است از کاهش این تعداد در مقایسه با سال 1394 خبر داد و افزود: تعدد موارد سوختگی نیز به عدم احتیاط ، عجله کردن و بی توجهی به عواقب کار بر می گردد.

چندی پیش استاندار خوزستان گفته بود جاده های استان از نظر میزان جا به جایی بار رتبه اول ولی از نظر استانداردهای جاده ای در مکان ششم قرار دارد که همین عدم توازن سبب بروز تصادفات مرگبار در استان شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار