تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۹۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلح و سازشی که بعد از ۸ سال جان یک نفر را نجات داد
با برقرار شدن صلح و سازش بین دو خانواده از طایفه عشیره خنافره جان یک نفر از جوانان این طایفه که در انتظار حکم قصاص در زندان به انتظار نشسته بود نجات پیدا کرد
با برقرار شدن صلح و سازش بین دو خانواده از طایفه عشیره خنافره جان یک نفر از جوانان این طایفه که در انتظار حکم قصاص در زندان به انتظار نشسته بود نجات پیدا کرد.

اختلاف بر سر اراضی  بین دو خانواده اهوازی که از عشیره خنافره بودند سبب مرگ یکی از افراد دوخانواده شد. جو عشایری و قبیله‌ای نه تنها نتوانست مانند آبی بر روی آتش افروخته شده بین دو خانواده شود بلکه با ریختن نفت شعله‌های این درگیری را بیشتر کرد تا اینکه در کنار مرگ یک نفر بیش از 30 نفر دیگر کشته و زخمی شدند.کشته شدگان جدید سبب شدند که  آتش انتقام  بین دو خانواده بیشتر شود.

گر گرفتن شدت انتقام پای مراجع قضایی را به جریان باز کرد و با ورود مقامات قضایی افراد خاطی دستگیر و حکم قصاص نفس برای قاتل صادر شد اما از آن‌جا که مردم خون گرم این طایفه همچون گذشته خواهان صلح و سازش بین اقوام خود بودند با تلاشهای شبانه روزی رییس و اعضای شعبه 39 شورای حل اختلاف اهواز به زخم کهنه و 8 ساله این درگیری التیام بخشیدند و برای باردیگر آرامشی از جنس صلح و سازش را بین  دو خانواده برقرار ساختند.

در آخرین جلسه صلح و سازش میان این دو خانواده که با حضور سران طوایف، بزرگان، معتمدین و اعضاء شوراهای حل اختلاف شادگان و کارون در مسجد قبا کوی شهید جعفری(کانتکس) شهرستان کارون برگزار شد  بعد از ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو خانواده مقتول از حق قصاص خود صرف نظر و علیه قاتل اعلام رضایت کرد.

در این مجلس که طرفین درگیری با نام متبرک خداوند رسمیت جلسه را آغاز کرده بودند با توسل به کلام‌الله مجید و در آغوش گرفتن یکدیگر به  8 سال اختلاف‌ و درگیری خود خاتمه دادند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار