تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۴۹۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد تولیدنیروگاه سد کارون3 در 5 سال اخیر شکسته شد
خوزنیوز: سد و نیروگاه کارون3 موفق به شکست رکورد تولید روزانه خود در پنج سال گذشته شد.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از سازمان آب و برق خوزستان؛ مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش بی سابقه گرما، افزایش مصرف برق در کشور و درخواست مرکز کنترل ملی مبنی بر آمادگی نیروگاه های برق آبی جهت ارتقای تولید و کمک به شبکه انرژی کشور، نیروگاه کارون3 با توان تولید حداکثری و لحظه ای 2000 مگاوات در چند روز گذشته در حالی که پیک سراسری کشور به میزان 55 هزار و 364 مگاوات تولید بوده است، در 14 تیرماه با تولید 24 هزار و 392 مگاوات، رکورد تولید روزانه پنج سال خود را شکست.

"نصرالله طاهری" افزود: این نیروگاه با توجه به تاریخ مشابه در سال­ قبل و رشد 10درصدی برق کشور درمقایسه با سال قبل درهمین تاریخ، با تولید 24 هزار و 392 مگاوات بیشترین تولید روزانه را در پنج سال اخیر از آن خود کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: نیروگاه کارون3 با اتصال هشت واحد 250 مگاواتی به شبکه سراسری، در کمترین زمان ممکن در سیستم کنترل یکپارچه با ذخیره چرخان مناسب، کمک شایانی جهت تولید و تزریق توان به شبکه برق کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 در پایان گفت: با توجه به اینکه این نیروگاه نقش مهمی در کنترل یکپارچه و پاسخ مناسب به انحرافات فرکانس جهت پایداری و امنیت شبکه سراسری کشور را به عهده دارد، عنوان کرد: نیروگاه کارون3 با تولیدی 2000 مگاوات همچنان آماده است، تا در روزهای آتی با توجه به نیاز شبکه برق کشور با تولید حداکثری، ارائه خدمات کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر چراغی
|
-
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
1
سهم مردمان شهرهای اطراف (دهدز، ایذه و باغملک) از این سد چیست؟ سوالی که بعد از گذشت بیش از 10 سال از آبگیری این سد همچنان بی پاسخ مانده است! شهرهای اطراف همچنان در اوج گرمای تابستان با قطعی های مکرر و کلافه کننده برق مواجه می شوند! ضریب امنیت تامبن آب آشامیدنی این شهرها همچنان وضعیتی نگران کننده دارد و در بسیاری از مناطق کار به آبرسانی با تانکرها سیار رسیده است! جاده های دسترسی نابود شده همچنان بدون جایگزین باقی مانده اند و بیش از 10 هزار نفر از مردمان روستاهای اطراف در محاصره آب قرار گرفته اند! اینها همه ابهاماتی است که نفس وجودی احداث این سد را زیر سوال می برد که چگونه ممکن است مردمان اطراف یک سد حق بهره مندی از مزایای آن را نداشته باشند؟!
:
:
:
آخرین اخبار