تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان:
نیروی انتظامی اقدامات جدی‌تری در خصوص آیین غلط تیراندازی در مراسمات انجام دهد
نیروی انتظامی باید در سطح کشور و استان اقدامات جدی‌تری جهت پایان دادن به این آیین غلط انجام دهد
نماینده آبادان در مجلس با اشاره به قتل‌های ناشی از تیراندازی در مراسمات در استان خوزستان گفت: ‌نیروی انتظامی باید در سطح کشور و استان اقدامات جدی‌تری جهت پایان دادن به این آیین غلط انجام دهد.

عامر کعبی ‌با اشاره به قتل‌های ناشی از تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در سطح استان اظهار کرد:‌ مجمع نمایندگان استان پیگیری‌های بسیار جدی در بحث مقابله با آیین غلط تیراندازی در مراسمات از طریق رایزنی با سران عشایر و بزرگان طوایف داشته و جلسات مکرری با نهادهای امنیتی و قضایی خوزستان برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: ختم غائله آیین غلط تیراندازی در مراسمات به عنوان یکی از بحث‌های جدی مجمع نمایندگان در دستور کار ما قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی نیز آغاز شد. در بحث فرهنگ‌سازی جهت مقابله با این آیین، اقداماتی انجام شد و با برخی اقوام نیز به نتایجی رسیدیم.

نماینده آبادان در خانه ملت ادامه داد: صاحبان این مراسمات خود از اجرای این آیین در مراسم‌هایی که برگزار می‌کنند راضی نیستند؛ بنابراین در این راستا اقدامات فرهنگی را آغاز کردیم. معتقدیم که برای برچیدن این آیین غلط، فرهنگ‌سازی می‌تواند بیشتر از اقدامات سلبی و یا زندانی ‌کردن و مجازات موثر باشد.

کعبی عنوان کرد:‌ به علت تنوع بیشتر اقوام در خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور، شاهد اجرای بیشتر رسم تیراندازی در مراسمات در خوزستان هستیم. در مجموع می‌توان گفت با اقدامات و کارهای فرهنگی که این مدت صورت گرفت کاهش قتل و مرگ و میر ناشی از تیراندازی درمراسمات را داشتیم اما همچنان باید اقدامات به طور جدی‌تر ادامه یابد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در سطح کشور و استان باید اقدامات جدی‌تری را جهت پایان دادن به آیین غلط تیراندازی در مراسمات انجام دهند. البته نباید از این نکته غافل شد که کارهای فرهنگی که در این زمینه تاکنون انجام شده در کاهش اجرای این آیین و مرگ و میرهای ناشی از آن تاثیر شایانی داشته است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
کارهای فرهنگی جواب نخواهد داد متاسفانه خوزستان به انبار بزرگ سلاح تبدیل شده باید بااستفاده از امکانات کشوری و استانی طرح ضربتی جمع آوری سلاح اجرا شود و مرزهای خوزستان کنترل بیشتری شود.
:
:
:
آخرین اخبار