تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۹۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان:
40 درصد بازنشستگان خوزستان کمتر از 50 سال دارند
میانگین سن بازنشستگی شغل‌های سخت و زیان‌آور در استان 48 سال است که عدد خوبی نیست زیرا میانگین سن بازنشستگی باید هم‌تراز با سن امید به زندگی یعنی 76 سال باشد
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این‌که حدود 40 درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در خوزستان، بین 45 تا 49 ساله هستند، گفت: میانگین سن بازنشستگی شغل‌های سخت و زیان‌آور در استان 48 سال است که عدد خوبی نیست زیرا میانگین سن بازنشستگی باید هم‌تراز با سن امید به زندگی یعنی 76 سال باشد.

محمود یارعلی‌زاده در مراسم گرامیداشت روز تامین اجتماعی که امروز (25 تیرماه) برگزار شد، با اشاره به وجود 2 میلیون و 800 نفر تحت پوشش این بیمه در استان خوزستان اظهار کرد: در کشور حدود 42 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند حدود 54 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. در استان خوزستان این آمار 59 درصد است.

وی افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در خوزستان 6 درصد و مستمری‌بگیران 7 درصد کل رقم کشوری هستند یعنی تعداد پرداخت‌کنندگان به تامین اجتماعی از تعداد دریافت‌کنندگان آن کمتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این‌که در جهان برای سازمان‌های بیمه‌گر ضریب پشتیبانی‌بانی 16 در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این ضریب در کشور ما 5.45 و در استان خوزستان 4.68 درصد است که هر دو از میانگین جهانی کمتر هستند و در خوزستان تنها شهرستان دشت‌آزادگان ضریب پشتیبانی خوبی دارد.

یارعلی‌زاده تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در خوزستان تا پایان سال گذشته حدود یک‌هزار و 800 میلیارد تومان از کارگاه‌های استان مطالبه قطعی دارد که علیرغم حقوق قانونی این سازمان برای دریافت مطالبات، این ارقام تعامل این سازمان با کارگاه‌ها محسوب می‌شود. از این مطالبات 144 میلیارد تومان مربوط به ادارات دولتی، 175 میلیارد تومان مربوط به شهرداری و شرکت‌های تابعه، 200 میلیارد تومان مربوط به شرکت کارون شوشتر و 250 میلیارد تومان مربوط به شرکت نیشکر هفت‌تپه است.

وی برقراری مستمری در خوزستان را ماهانه هزار و 163 نفر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته  16 هزار و 163 نفر در خوزستان بازنشسته شدند؛ همچنین مطابق آمار 20 هزارو 356 رای بازنشستگی شغل‌های سخت و زیان‌آور در خوزستان صادر شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: 40 درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در خوزستان، بین 45 تا 49 ساله هستند و میانگین سن بازنشستگی شغل‌های سخت و زیان‌آور نیز در خوزستان 48 سال است که عدد خوبی نیست زیرا میانگین سن بازنشستگی باید هم‌تراز با سن امید به زندگی باشد که در حال حاضر 76 سال است.

یارعلی‌زاده در خصوص گردش مالی تامین اجتماعی در خوزستان خاطرنشان کرد: این رقم در سال گذشته، 563 میلیارد تومان بوده است. برای سال 96 گردش مالی 600 میلیارد تومانی را پیش‌بینی می‌کنیم. در سال گذشته تراز منابع و مصارف این سازمان در استان خوزستان مثبت 2.6 بود که برای یک سازمان بیمه‌گر شاخص خوبی نیست.

وی با اشاره به چهار فصل بودجه این سازمان، عبارت از هزینه‌های پرسنلی، هزینه‌های اداری، هزینه‌های سرمایه‌ای و پرداخت‌های انتقالی و تعهدات قانونی، ادامه داد: 96 درصد از مصارف تامین اجتماعی در خوزستان در سال گذشته مربوط به فصل چهارم بودجه یعنی پرداخت تعهدات قانونی و چهار درصد باقیمانده مربوط به سه فصل دیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: حسابداران برای ادارات، میانگینی تعیین کرده‌اند که مطابق آن، سه درصد هزینه‌های کل سازمان، هزینه‌های پرسنلی و سه درصد را هزینه‌های اداری تشکیل می‌دهد که برخی ادارات برای راحتی کار این ارقام را تجمیع می‌کنند، در حالی که سازمان تامین اجتماعی چنین کاری نمی‌کند و مجموع این سه فصل،‌ چهار درصد بوده است.

یارعلی‌زاده در خصوص فعالیت‌‌ها و اقدامات توسعه‌ای دولت تدبیر و امید در خوزستان گفت: امسال شعبه هفت تامین اجتماعی در اهواز، شعبه دو در دزفول و شعبه اقماری حمیدیه، راه‌اندازی شدند. در گذشته هفت کارگزاری در خوزستان وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی 10 کارگزاری دیگر شدیم؛ از این تعداد هفت کارگزاری راه‌اندازی شده و سه کارگزاری دیگر در حال راه‌اندازی هستند و اکنون برای اخذ پنج مجوز دیگر در حال تلاش هستیم.

وی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت و باور به تولید، با توجه به آمار 513 میلیارد تومانی جرائم انباشته مالی کارفرمایان تامین اجتماعی در سال گذشته، بخشودگی کامل این جرائم توسط این سازمان هدف‌گذاری شد و با اطلاع‌رسانی وسیع و جلسات متعدد و مکلف کردن شهرداری‌ها به استفاده از این بخشودگی، حدود 13 هزار تقاضا دریافت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم از مجموع این جرائم، بتوانیم حدود 400 میلیارد تومان جرائم قابل بخشش کارفرمایان تامین اجتماعی را از کارگاه‌ها در سطح استان عدول کنیم که تاکنون 305 میلیارد تومان از آن بخشوده و تصویب شده است.

یارعلی‌زاده با بیان این‌که سازمان تمین اجتماعی از لحاظ خدمات آی تی در استان خوزستان زیرساخت مناسبی دارد، خاطرنشان کرد: اکنون از 36 شعبه استان، 25 شعبه مجهز به فیبر نوری و بقیه شعبه‌ها در حال تکمیل هستند که این اقدامات نشان‌دهنده اهمیت سازمان تامین اجتماعی در استان است. انتظار داریم مدیران اجرایی و مسئولان کشور برای حمایت از مردم تحت پوشش این سازمان کمک کنند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: 40 درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در خوزستان، بین 45 تا 49 ساله هستند و میانگین سن بازنشستگی شغل‌های سخت و زیان‌آور نیز در خوزستان 48 سال است که عدد خوبی نیست زیرا میانگین سن بازنشستگی باید هم‌تراز با سن امید به زندگی باشد که در حال حاضر 76 سال است.
جناب آقای یارعلی زاده موارد ذیل پیرو متن فوق به عرض میرسد
امیدوارم مورد توجه قرار گیرد:
سن امید به زندگی اصلی ترین منبع تصمیم گیری در تصمیمات اموراجتماعی هر کشور است
اینکه با این اوضاع نابسامان اقتصادی سن امید به زندگی رو در ایران 76 قرار دادید اصل تحقیق و پژوهش رو نشان ندادید
و هرکسی که فقط 2ترم اقتصاد خونده باشه و با در نظر گرفتن شاخصای بهداشت و درمان و آموزش و امنیت براحتی میشه فهمید سن امید به زنگی بسیار کمتر از عدد شماست
با این حال آخرین تحقیقات منردج در سایتها با فرض درست بودن بشرح ذیل تقدیم میگردد امیدوارم بدانید استان با سواد هم دارد !!!
امید زندگی در ایران برای زنان ۷۲٫۶، برای مردان ۶۹٫۴ و در کل ۷۱ سال است که ۵٫۵ درصد از میانگین جهانی بالاتر است و ایران را در بین ۱۹۵ کشور در رتبه ۱۰6 قرار می‌دهد.[۲] این در حالی است که میانگین سنی فوت‌شدگان تهرانی در سال ۱۳۸۸ به ۴۹ سال و چهار ماه کاهش پیدا کرده است.[۳]
:
:
:
آخرین اخبار