تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۹۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان هواشناسی عنوان کرد:
کاهش 41 درصدی بارش در خوزستان
رئیس سازمان هواشناسی گفت: از اول مهر پارسال (آغاز سال زراعی 96-95) میزان بارش در استان خوزستان 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن کاهش داشته است.
داود پرهیزکار اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال زراعی جاری خوزستان حدود 40 درصد، استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 درصد و استان های خراسان جنوبی و ایلام بیش از 20 درصد از حد نرمال کم بارشی داشته باشند.

وی با اشاره به بارش های سال زراعی گفت: از اول مهر پارسال تا اول تیر جاری شاهد کم بارشی و میانگین هفت درصد کاهش بارش ها در کشور هستیم.

وی افزود: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده تا پایان سال زراعی امسال (شهریور) نسبت به سال زراعی گذشته در کل کشور شاهد کم بارشی پنج درصدی باشیم که در محدوده عادی تعریف می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در این مدت استان هرمزگان با 34.2 درصد بیش از حد نرمال و پس از آن استان قم با 33.3 درصد در رده دوم قراردارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری زراعی بارش در استان کرمان 29.4 درصد بیش از حد نرمال بوده است، گفت: استان فارس نیز 27.9 درصد و استان مرکزی 27.5 درصد بیش از حد نرمال بارش داشتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به استان های کم بارش نیز افزود:خوزستان 41 درصد، و کهگیلویه و بویراحمد 33.7 درصد کم بارشی را در سال زراعی امسال تاکنون تجربه کرده اند.

پرهیزکار گفت: در این مدت استان یزد 28.1 درصد، استان خراسان شمالی 27 درصد ، استان آذربایجان غربی 25.3 درصد و استان خراسان جنوبی 25.2 درصد کم بارشی را شاهد بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال زراعی جاری روند کاهش بارش ها در برخی از استان های کشور تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهارکرد:بررسی های این سازمان حاکی از کاهش بارش های 20 درصدی در سال زراعی امسال نسبت به سال زراعی گذشته در استان های یزد، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان غربی است.

شرکت مدیریت منابع آب ایران در گزارشی ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهر تا 24 تیر سال آبی 96-95 را بیش از 226 میلیمتر اعلام کرد.

بر این اساس، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( 231 میلیمتر) 2 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( 233 میلیمتر) سه درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران حجم بارش اول مهر تا پایان 24 تیر 372 میلیارد و 454 میلیون متر مکعب بوده است.

با وجود کاهش بارش ها و افزایش دمای هوا وزارت نیرو تاکید کرده است که با صرفه جویی پنج تا 10 درصدی مصرف آب و برق امسال کمبود آب و قطعی برق نخواهیم داشت.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
وزارت نیرو وزارت اصفهان است وبا انتقال آب در جال نابود کردن خوزستان است
:
:
:
آخرین اخبار