تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر:
تکمیل سه طرح مسکن مددجویان خرمشهر نیازمند همیاری مسئولان و خیرین
تکمیل و تحویل سه طرح مسکن مددجویان خرمشهر نیازمند همیاری و تعامل مسئولان و خیرین است
رئیس اداره بهزیستی خرمشهرگفت: تکمیل و تحویل سه طرح مسکن مددجویان خرمشهر نیازمند همیاری و تعامل مسئولان و خیرین است.

علی فرحانی یکشنبه به مناسبت روز بهزیستی و تامین اجتماعی با بیان اینکه سه پروژه مسکن مددجویان آماده تحویل است، افزود: طرح 28 واحدی کوی نیرو ناحیه برق جنوب آماده تحویل است ولی برخی از زیرساخت های آن همچون آب و برق هنوز تکمیل نیست.

وی اظهار داشت: طرح 28 واحدی به لحاظ قرار گرفتن در حوزه استحفاظی شهرستان آبادان نیازمند آماده سازی و تسطیح خیابان های آن است که این مهم نیاز به مساعدت و همکاری شهرداری آبادان و خیرین دارد تا برخی از هزینه های تکمیل نهایی منازل را برعهده بگیرند و شرایط برای اسکان مددجویان در آنها فراهم شود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر افزود:طرح 45 واحدی مسکن مهر واقع در پشت ترمینال برون شهری خرمشهر نیز در صورت تامین برخی هزینه های منازل از سوی خیرین و یا ارگان ها همچنین با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز تحویل مددجویان می شود.

فرحانی به طرح 48 واحدی مسکن مهر مددجویان بهزستی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این طرح به دلایل فنی و اجرایی متوقف شده و در صورت تامین هزینه لازم از سوی خیرین و ارگان های مرتبط واحدهای مسکونی خریداری و برای سکونت در اختیار مددجویان قرار می گیرند.‎

وی گفت: ازطرح ساخت هفت هزار خانه برای خانواده های دارای 2 معلول به بالا در کشور 35 خانه سهم خانوادههای معلولان خرمشهری است.

فرحانی شمار مددجویان زیر پوشش بهزستی شهرستان خرمشهر را شش هزار و 16 خانوار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مددجویان زیر پوشش مستمری بگیر و خدمات بگیر حوزه های اجتماعی و توانبخشی شهرستان خرمشهر 9 هزار و 589 نفر درقالب شش هزار و 16 خانوار می باشند.

 25 تیرماه هر سال در کشورمان ایران 'روز بهزیستی و روز تامین اجتماعی' نامگذاری شده است.

سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال 1359 در جهت تحقق مفاد اصول 3، ٢١ و ٢9 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

سازمان بهزیستی به منظور نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایتهای گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست، ابن السبیل (در راه ماندگان) و نیز عرضه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و هم چنین پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی و غیره با توجه به حفظ ارزشها و کرامات والای انسانی و تکیه بر تعاون و همیاری مردم نیکوکار و همکاریهای نزدیک روحانیون متعهد و سایر طبقات دلسوز کشور تلاش می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار