تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۹۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شادگان عنوان کرد:
کاهش تولید خرما در شادگان در پی گرما و خشکسالی
برداشت خارک و رطب از 15 تیرماه آغاز شده است و تا پایان شهریورماه همزمان با برداشت خرما ادامه خواهد داشت
مدیر جهاد کشاورزی شادگان از شروع برداشت خارک و رطب خبر داد و گفت: برداشت خارک و رطب از 15 تیرماه آغاز شده است و تا پایان شهریورماه همزمان با برداشت خرما ادامه خواهد داشت.

جبار حمادی با بیان این‌که شهرستان شادگان در تولید خرما جایگاه ویژه‌ای در استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: 80 درصد از نخیلات در حوضه جراحی و 20 درصد در حوضه رودخانه کارون قرار دارند و این شهرستان، از لحاظ تولید خرما جایگاه بالایی در استان دارد.

وی با بیان اینکه تعداد 2 میلیون و 600 هزار اصله نخل در شادگان وجود دارد، افزود: سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان 13 هزار و 600 هکتار است که 10 هزار هکتار آن بارور و سه هزار و 600 هکتار آن غیر بارور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: ارقام خرمایی که در این شهرستان برداشت می‌شوند شامل استعمران، گنطار، برحی، خضراوی، بریم، دیری و سایر ارقام است.

حمادی با اشاره به صادرات محصولات به خارج از کشور گفت: عمده محصولات شهرستان شادگان پس از خریداری توسط 30 کارگاه بسته‌بندی شده و به خارج از کشور و عمدتاً کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شوند.

وی با بیان این‌که گرمای هوا در سال جاری آسیب‌های جدی به محصولات کشاورزی زد، افزود: به دلیل گرمای هوا، خشکسالی و عدم تأمین آب کافی به خصوص در بخش انتهایی خنافره و عبودی که عمده نخیلات در این مناطق وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تولید خرما نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار