تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۹۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مناطق نفت‌خیز جنوب و زاروبژ روسیه تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شركت زاروبژ نفت روسيه تفاهم‌ ‎ نامه همكاری امضا كردند
مناطق نفت‌خیز جنوب و زاروبژ روسیه تفاهم‌نامه همكاری امضا كردندشرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شركت زاروبژ نفت روسيه تفاهم‌ ‎ نامه همكاری امضا كردند.

اين تفاهم‌نامه با هدف مطالعه ٢ میدان رگ‌سفيد (مخازن آسماری، بنگستان و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، روز دوشنبه (26 تيرماه) با حضور حميد دريس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اليوس خاميتوف، مدير توسعه ميادين و سرمايه‌گذاری شركت زاروبژ نفت به امضا رسيد.

بر اساس اين تفاهم‌نامه شركت زاروبژ نفت حداکثر 9 ماه زمان دارد تا مطالعات خود را برای توسعه و افزايش توليد نفت اين دو ميدان انجام داده و نتايج آن را به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ارائه کند.

اين تفاهم‌نامه هشتمين تفاهم‌نامه‌ای است كه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای توسعه 4 ميدان نفتی خود با شركت‌های داخلی و خارجی امضا كرده است.

چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن با اعلام و تایید وزیر نفت، برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نظر گرفته شده است.

میدان رگ سفيد در حوزه عملياتی شركت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد و توليد فعلی آن از مخازن آسماری و بنگستان صورت می‌گيرد و مخزن خامی تاكنون توليدی نشده است.

میدان نفتی شادگان نيز كه در حوزه عملياتی شركت بهره‌برداری نفت و گاز مارون واقع است در سال 1367 به بهره‌برداری رسيد و هم اكنون از مخازن آسماری و بنگستان آن نفت توليد می‌‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار