تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونگی صدور مجوز برای جاده‌ای که زیستگاه "گوزن زرد ایرانی" را تهدید می‌کند
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به ایجاد جاده‌های دسترسی پل میانرود دزفول در جنگل‌ها و منطقه‌های حفاظت شده دز گفت: صدور مجوز احداث این جاده‌ها منوط به انجام مطالعات زیست‌ محیطی است
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به ایجاد جاده‌های دسترسی پل میانرود دزفول در جنگل‌ها و منطقه‌های حفاظت شده دز گفت: صدور مجوز احداث این جاده‌ها منوط به انجام مطالعات زیست‌ محیطی است.

فرهاد قلی‌نژاد در خصوص آثار و عواقب ایجاد جاده‌های دسترسی پل میانرود دزفول در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز اظهار کرد:‌ پل میانرود روی رودخانه دز قرار دارد و در محدوده جنگل‌های دز نیست اما جاده‌های دسترسی دو طرف این پل از درون جنگل‌ها و منطقه حفاظت شده دز عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد: البته هنوز هیچ‌گونه طرحی در زمینه ایجاد این جاده‌ها به ما ارایه نشده است و طول این جاده‌ها یا جانمایی آنها مشخص نیست. احداث این جاده‌ها مستلزم مجوز زیست محیطی بر اساس مطالعات و ارزیابی‌های زیست محیطی است و قطعا بدون این مطالعات مجوز احداث این جاده‌ها صادر نخواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان این‌که پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مهمی نظیر گوزن زرد ایرانی است، افزود: قطعا بر اساس طرحی که برای احداث این جاده به ما ارایه می‌شود مطالعات و ارزیابی‌های زیست محیطی این جاده انجام خواهد شد و راهکارهایی برای به حداقل رساندن خسارات و آسیب‌های ناشی از این جاده به زیستگاه دز و حیات وحش آن ارایه خواهد شد.

قلی‌نژاد ادامه داد: ‌این راهکارها شامل ایجاد گاردریل در دو طرف جاده‌های پل به منظور جلوگیری از ورود خودروها به منطقه حفاظت شده، احداث زیرگذر در زیر این جاده‌ها به منظور سهولت جابه‌جایی حیات وحش و کاهش تلفات گونه‌های حیوانی و... خواهد بود که حتما در این مطالعات ارایه خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول صدور مجوز احداث جاده‌های پل میانرود را منوط به مطالعات و ارزیابی‌های زیست محیطی این جاده‌ها دانست و گفت: در میانرود ایستگاه محیط‌بانی مستقر است و از این محدوده کاملا حفاظت می‌شود بنابراین نظارت کافی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم منطقه حفاظت شده دز انجام می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گوزن زرد ایرانی
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Russian Federation
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
پل میانرود می توانست 10 کیلومتر بالاتر بعد از شهر حر احداث شود که هم مسیر کمتر و هزینه پایین تر و هم تخریب کمتری داشت . متاسفانه کار کارشناسی برای مکان یابی پل درست صورت نگرفته.
:
:
:
آخرین اخبار