تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۹۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح پروژه نوسازی شبکه آب آغاجاری تا دو هفته دیگر
فرماندار شهرستان آغاجاری از نوسازی شبکه آب این شهرستان خبر داد و گفت: با این اقدام، تأسیسات آب از حالت فرسودگی خارج می‌شود
فرماندار شهرستان آغاجاری از نوسازی شبکه آب این شهرستان خبر داد و گفت: با این اقدام، تأسیسات آب از حالت فرسودگی خارج می‌شود.

محمود عیدانی اظهار کرد: تأسیسات آب شرب این شهرستان فرسوده هستند و طی هشت ماه گذشته به نوسازی شبکه آبرسانی این شهرستان اقدام کردیم که تقریباً 90 درصد از آن انجام شده است و انتظار می‌رود که این طرح دو هفته دیگر افتتاح شود.

وی با اشاره به این‌که تأسیسات شبکه‌های آبرسانی این شهرستان فرسوده و نیازمند تعمیر هستند، افزود: بعد از کار نوسازی شبکه، تأسیسات آبرسانی نیز تعمیر خواهند شد. همچنین در شبکه‌های آب شهری 35 کیلومتر خط لوله فرسوده وجود دارد که این مساله 40 درصد هدررفت آب را به دنبال دارد و در خصوص این مشکل نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و سازمان آب و برق نیز به حل این مشکل پرداخته است.

عیدانی با بیان این‌که آب بخش روستایی شهرستان آغاجاری نیازمند تقویت کردن ایستگاه‌های پمپاژ است، تصریح کرد: روستاهای آغاجاری و امیدیه نیازمند وجود ایستگاه‌های تقویت فشار آب هستند اما با وجود این شرایط نیز در حال حاضر آب این روستاها به طور مناسبی تأمین می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تأمین آب وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات شبکه‌های آبرسانی، خاطرنشان کرد: خطوط لوله آبرسانی این شهرستان فرسوده هستند و اکثر قطعی آب، به دلیل همین فرسودگی، کم شدن آب رودخانه‌ها است. البته در کنار این موارد نیاز به تعویض موتورپمپ‌های آب وجود دارد که تعویض آن‌ها، نیازمند اعتبارات است.

فرماندار آغاجاری تصریح کرد: آب این شهرستان تقریبا به طور منظم در اختیار مردم گذاشته می‌شود و مردم روزانه 18 ساعت آب دارند اما قطعی‌های برق در این شهرستان نهایتا نیم ساعت طول می‌کشد.

عیدانی با قدردانی از همکاری مسئولان و به ویژه استاندار خوزستان و عنوان کرد: ما انتظار داریم دولت در زمینه بهداشت، آب و برق و جاده به ما اعتباراتی بدهد و امکاناتی را برای ما فراهم کند.

وی با اشاره به گرمای بیش از اندازه هوا خاطرنشان کرد: گرما بر روی شبکه‌های برق شهرستان اثر فراوانی بر جای گذاشته است و به دلیل گرمای فراوان، ترانس‌های برق نیازمند تعویض هستند و جایگزینی این ترانس‌ها نیازمند اعتبارات فراوانی است.

عیدانی ادامه داد: خوشبختانه تمام شبکه‌های برق شهرستان آغاجاری را در یک سال گذشته اصلاح کردیم ولی باز هم این شبکه‌ها و ترانس‌ها نیازمند تعویض و اصلاح هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار