تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وام ازدواج هم ضربتی شد
طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد تا پایان شهریور به مدت ۹ هفته اجرا می‌شود
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد تا پایان شهریور به مدت ۹ هفته اجرا می‌شود.

سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی در نشست خبری که برخی رسانه های منتقد دولت دعوت نشده بودند، با اشاره به صف نیم میلیونی متقاضیان وام قرض الحسنه ازدواج افزود: این طرح برای کاهش زمان انتظار و خارج شدن این 500 هزار نفر از صف اجرا می‌شود.

وی گفت: بر اساس این 10 بانک عامل و یک صندوق قرض الحسنه با بانک مرکزی تفاهم نامه امضا کردند و برای هر یک از آن‌ها سهمیه در نظر گرفته شده است.

میرمحمد صادقی افزود: به این ترتیب این 11 بانک و صندوق قرار است در این طرح بیش از 500 هزار فقره وام ازدواج پرداخت کنند.

وی گفت: بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان این 500 هزار وام را پرداخت خواهند کرد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک‌های خصوصی و یک سری از بانک‌های تخصصی دولتی نیز در این طرح شرکت داده شده اند و قرار است حداقل دو برابر مبلغی که در ماهی که حداکثر پرداخت را داشته اند به متقاضیان وام ازدواج پرداخت کنند.

میرمحمد صادقی گفت: اولویت این طرح استان‌های محروم و مناطق کمتر برخوردار است و هر چقدر این وام در استان‌های محروم داده شود بانک‌های عامل امتیاز بیشتری می‌گیرند و اولویت بعدی آن است که افرادی که در زمان بیشتری در صف انتظار بودند زودتر این وام را دریافت کنند.

وی افزود: برای دریافت هر فقره از این وام یک ضامن کافی است و ما به بانک‌ها ابلاغ کرده ایم که طوری با مردم رفتار شود و آسان بگیرند که کسی نا امید از شعبه بیرون نرود.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: همچنین به مدیران عامل بانک‌ها به عنوان ناظران عالی این طرح ابلاغ شده و قرار است همه موارد و جزئیات آن تا اول مرداد به همه سرپرستان و شعب سراسر کشور این بانک‌ها ابلاغ شود تا در زمان اجرای آن همه عوامل بانک از جزئیات آن مطلع باشند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار